Balanç del 2021
Empreses de telefonia, elèctriques i aerolínies encapçalen les queixes dels consumidors catalans
L’Agència Catalana del Consum constata creixents problemes relacionats amb l’encariment de l’energia

Empreses de telefonia, elèctriques i aerolínies encapçalen les queixes dels consumidors catalans. El balanç de l’Agència Catalana del Consum de la Generalitat del 2021 reflecteix una reducció del zel sancionador de l’organisme, escudat per la pandèmia, però amb més nombre d’expedients oberts. És l’entorn pandèmic el que va protagonitzar la majoria dels conflictes de consum l’any passat, però són els sectors de sempre els que generen el focus més importants d’enfrontaments entre empreses i clients.
Segons les dades donades a conèixer aquest dilluns pel director general de l’Agència Catalana de Consum, Francesc Sutrias, l’empresa Orange va liderar el rànquing amb un total de 1.569 reclamacions l’any passat, seguida per Vodafone, Endesa, Vueling, Energía XXI, Naturgy, Telefónica i Ryanair. Al marge d’aquesta llista empresarial, Sutrias va reconèixer que la majoria dels conflictes de consum se centren en qüestions relacionades amb la pandèmia, amb els índexs de referència del lloguer i amb la factura elèctrica.
Notícies relacionadesEn els últims mesos s’estan registrant més problemes relacionats amb l’encariment de l’electricitat i els problemes generats per dificultats de pagament. Les companyies estan modificant les condicions de contracte, i això està generant conflictes. Sutrias va animar els consumidors a defensar els seus drets i reclamar, i va destacar que han crescut els expedients però no les sancions, ja que «l’Agència no té ànim recaptatori». Més del 60% dels problemes de consum se solucionen mitjançant la mediació i l’arbitratge i, segons Sutrias, «és una bona dada, però hauria de ser millor». L’Agència Catalana del Consum pretén ser més mecanisme d’arbitratge que organisme paladí de defenses de consumidors i la presentació del balanç anual va mostrar aquest tret institucional.
El mercat del lloguer de vivenda es va començar a monitoritzar l’any passat i s’ha revelat com un dels més complexos entre les relacions entre propietaris i arrendataris. Des de Consum, s’està abordant la manera de mediar en aquests conflictes i establir un seguiment del seu impacte. La sentència del Constitucional que elimina les limitacions de rendes posades en marxa deixa en un cert buit legal aquestes queixes rebudes i sense possibilitat sancionadora.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Campanya d’Hisenda ¿Què significa un resultat negatiu en la declaració de la renda?
- Mobilitat Renfe aparta dos treballadors acusats de sabotatge durant la vaga de Rodalies a Catalunya
- Tossa de Mar, protagonista d’un reality xinès amb milions d’espectadors
- ACTUALITAT BLAUGRANA La Lliga sacseja el Barça per les llotges VIP: «No té ‘fair play’ per inscriure Dani Olmo i Pau Víctor»
- Frau a Hisenda Ancelotti afirma que el Reial Madrid li va suggerir crear societats per cobrar drets d’imatge: «Mai em vaig adonar que alguna cosa no era correcta»