Informe d’Adevinta

La meitat de la població espanyola ja compra per internet de manera habitual

El percentatge és 15 punts major al d’abans de la pandèmia, i es preveu que mantingui l’escalada aquest any

La meitat de la població espanyola ja compra per internet de manera habitual
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

El comerç electrònic ha arrelat a Espanya. Amb dades del 2021, més de vuit de cada deu persones ja compren i venen per internet, i la meitat de la població del país ho fa de manera habitual, és a dir, almenys una vegada al mes. Aquest percentatge era 15 punts inferior abans de la pandèmia, quan sol un 36% reconeixia comprar per internet mensualment i un 37,5% s’identificava com a consumidor puntual. «El 2021 es consolida la relació amb el comerç electrònic», ha sentenciat el conseller delegat d’Adevinta a Espanya, Román Campa, que ha estimat que la proporció d’usuaris que compren i venen per internet (tot i que sigui de forma puntual) escalarà fins al 91% aquest 2022.

Adevinta, propietària dels portals Fotocasa, Habitaclia, Infojobs, Coches.net, Motos.net i Milanuncios, ha presentat aquest dimecres la segona edició del seu informe sobre l’evolució i les tendències en els hàbits de consum a Espanya, un document que elabora a partir d’una enquesta a 2.000 persones i de les dades obtingudes de l’activitat a les seves pàgines, per on transiten 18 milions d’usuaris.

«Les dades extretes a l’informe apunten a una clara consolidació del comerç ‘online’», ha confirmat la màxima responsable d’analítica de dades de la companyia, Laura Marqués. «Després de l’acceleració de la digitalització que vivim el 2020 a causa de la covid, el canal ‘offline’ i ‘online’ han après a coexistir: les dades i xifres que manegem marquen que el canal digital és present i futur», ha afegit.

Aquestes dades reflecteixen des de l’increment de la població que compra per internet una vegada al mes, fins a un augment de les persones que venen per aquest canal, un percentatge (58%) que creix deu punts en un any. També, que hi ha cada vegada més gent que gasta més de 50 euros al mes en consum ‘online’ (2 punts més que abans de la covid), i que més de la meitat dels espanyols (52%) afirmen destinar una desena part del seu pressupost a comprar per internet.

Creix la confiança en l’’online’

Notícies relacionades

D’altra banda, aquest estudi mostra que el consumidor és cada vegada més independent i que es deixa influir menys per les opinions alienes en les compres virtuals, un factor que Adevinta relaciona que millora la confiança en el canal. «L’últim any ha continuat creixent la confiança en els ‘marketplaces’ i els productes digitals», ha indicat Campa. Perquè si bé el 69% de la mostra es fixa en les opinions d’usuaris aliens, aquest percentatge és 9 punts inferior al de l’any passat.

Aquesta radiografia posa de manifest, a més, altres tendències de consum, com per exemple que el que més comprem per internet són articles relacionats amb el món de la moda, tecnologia i productes per a la llar; o que els llocs de treball amb més demanda l’any passat van ser de teleoperador, de representant comercial i de conductor de vehicle de repartiment.