Pèrdues de 223 milions
Seat manté el seu retrocés el 2021 empesa per la crisi dels microxips
La companyia va cedir en beneficis de nou l’any passat amb 258 milions menys.

Wayne Griffiths, president de Seat SA ha presentat avui el balanç financer en un acte celebrat a Casa Seat, a Barcelona. Els resultats del 2021 no van ser positius, tal com s’esperava, donat l’impacte patit per un mercat estancat, les seqüeles de la pandèmia i especialment la crisi provocada per l’escassetat de microxips. Tempesta perfecta per a una companyia que abans de la pandèmia encadenava els cinc millors exercicis de la seva història (2015-2019). L’empresa, formada per Seat i Cupra, ha presentat unes pèrdues per valor de 256 milions d’euros (després d’impostos).
El missatge que ha volgut traslladar el president de la companyia és, no obstant, d’esperança.
Seat i Cupra van entregar un total de 471.000 vehicles el 2021 (un 10,3% més que el 2020) i els seus ingressos per vendes van arribar als 9.614 milions d’euros. L’encariment de les matèries primeres i la crisi dels semiconductors van acabar passant factura en el que anomenen «una recuperació incompleta». Les vendes de vehicles elèctrics i híbrids endollables de la companyia es van multiplicar per quatre, i van passar de 14.700 a 60.600 cotxes.
Notícies relacionadesLes vendes totals de Seat van ser de 391.200 unitats. Cupra va triplicar les seves vendes, arribant a un volum de 79.300 vehicles, un 189,4% més que el 2020 (27.400), gràcies al model Formentor. El 41% de les vendes de Cupra en els últims 12 mesos van correspondre a vehicles electrificats. Quant a la producció, Seat va fabricar 423.888 cotxes (un 4,2% més que el 2020), de les quals 385.200 es van produir a Martorell.
Per països, Alemanya va ser el primer mercat de la companyia, amb 104.100 vehicles venuts, un 5,0% menys que el 2020. El segueixen Espanya, amb 81.800 cotxes, un 11,5% més que l’any anterior, i el Regne Unit, amb 50.700, un 11,2% més. Per darrere hi ha França (31.200) i Itàlia (27.600), que van arribar a un creixement del 14,0% i del 24,6%, respectivament. A Mèxic van aconseguir 20.900 unitats, un 39,3% més; a Turquia, 12.700 (10,3%), i a Israel, 12.600 (20,6%). Quant a Cupra, va vendre 30.800 unitats a Alemanya, 11.000 a Espanya , 7.700 al Regne Unit, 6.200 a Itàlia i 4.100 a França .
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Alto el foc a Gaza Hamàs completa l’alliberament dels ostatges israelians vius de la primera fase de la treva
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència