Energia
Cepsa planteja la construcció d’un hidroducte per importar hidrogen del Marroc
Wetselaar veu en l’hidrogen verd una «oportunitat» per a Espanya, però demana un «bon marc normatiu»
El conseller delegat de Cepsa, Maarten Wetselaar, planeja la construcció d’un hidroducte que permeti importar hidrogen des del Marroc a la refineria de San Roque, avança elEconomista.es. El directiu va explicar, a més, l’estratègia de la petroliera: incrementar l’exportació de productes tradicionals (carburants) cap a l’Àfrica i utilitzar els productes més sostenibles a Europa.
Segons els comptes de Maarten Wetselaar, la indústria necessita un preu de l’hidrogen d’entre 2 i 2,5 dòlars i de l’ordre de 3 o 4 dòlars per als conductors davant els 6-7 dòlars que costaria en l’actualitat.
Per aquest motiu, considera que s’han de negociar recolzaments regulatoris per poder accelerar el desenvolupament d’aquesta tecnologia ja que assegura, no disposem de 20 anys com en el cas de la solar o l’eòlica.
El conseller delegat de Cepsa ha considerat que Espanya té «una grandíssima oportunitat» per liderar l’hidrogen verd, en un context en el qual la transició energètica s’«accelerarà» com a conseqüència de la guerra a Ucraïna, tot i que ha demanat un «bon marc normatiu» per al seu impuls.
En la seva participació en un esmorzar informatiu organitzat per Nueva Economía Fórum, Wetselaar va considerar que el 24 de febrer passat, amb la invasió de Rússia a Ucraïna, «va canviar el món de l’energia per sempre» i va fer que la seguretat energètica passés a estar «molt amenaçada».
En aquest sentit, el directiu va destacar l’oportunitat que té Espanya per liderar l’impuls de l’hidrogen verd, ja que el país «té una manera molt barata de produir electrons verds» gràcies al sol i el vent.
«Podem tenir l’hidrogen verd més barat d’Europa, però cal ser líders, fer passos i ser ambiciosos per ser els primers. Podem convertir-nos en exportadors d’aquesta molècula», va dir, afegint que Cepsa té el «focus en les molècules verdes» i aspira a «liderar a Espanya i exportar aquest hidrogen».
PLA INVERSOR DE 8.000 MILIONS
Juntament amb l’hidrogen verd, Wetselaar va assenyalar l’aposta de la companyia en el seu gir ‘verd’, amb un pla inversor de 8.000 milions d’euros fins al 2030, per la mobilitat sostenible, amb un pla per «omplir Espanya de punts de recàrrega», així com pels biocombustibles per al sector de l’aviació o la química, sector en el qual la companyia ha sigut tradicionalment líder.
En el cas concret dels biocombustibles per a aviació, va anunciar que al juliol i al desembre es produiran els primers i, posteriorment, s’accelerarà la seva producció.
Respecte al finançament del seu pla estratègic, va remarcar que el grup és capaç de generar sense problemes el ‘cash flow’ necessari per a aquestes inversions i per als dividends per als seus accionistes, ja que abans de la pandèmia el ritme inversor era d’uns 1.000 milions d’euros a l’any, tot i que amb la crisi sanitària va descendir fins a uns 400 milions d’euros. «Podem generar amb el nostre negoci existent aquests 1.000 milions d’euros anuals», va dir.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia