Mà dreta de Zuckerberg

¿Qui és Javier Oliván, el nou número 2 de Meta?

L’enginyer espanyol ha treballat a l’ombra durant els últims 15 anys

¿Qui és Javier Oliván, el nou número 2 de Meta?

TWITTER

1
Es llegeix en minuts

L’espanyol Javier Oliván, un executiu veterà de Meta Platforms, assumirà el càrrec de director d’operacions de la companyia després d’exercir un paper crucial, però en gran part darrere d’escena, i haver sigut un dels principals responsables del creixement explosiu de la xarxa social durant els últims 15 anys. Oliván reemplaçarà Sheryl Sandberg, que va anunciar dimecres que deixava Meta.

Oliván, natural de Sabiñánigo (Osca), és enginyer elèctric i industrial de la Universitat de Navarra i té una màster en administració d’empreses de la Universitat de Stanford. Abans d’unir-se a Facebook a finals del 2007 com a cap de creixement internacional, Oliván, de 44 anys, va treballar a NTT i Siemens al Japó.

Quan es va incorporar a Facebook, l’empresa tenia uns 40 milions d’usuaris. Ara en té gairebé 3.600 milions a Facebook i altres aplicacions com Instagram. Oliván va impulsar l’expansió de Facebook a països com l’Índia, el Japó, Rússia, Indonèsia i el Brasil.

Oliván, aficionat al parapent i el surf, ha ocupat recentment la direcció de creixement de l’empresa. En aquest lloc, va treballar en l’impuls de Facebook i Instagram, així com les aplicacions de missatgeria WhatsApp i Messenger.

En el seu nou treball, continuarà liderant la infraestructura i el desenvolupament corporatiu. Però la seva cartera també inclourà la publicitat i els productes comercials, va dir dimecres el CEO de Meta, Mark Zuckerberg.

Fora dels focus

Notícies relacionades

Els experts apunten que Oliván continuarà estant fora dels focus. Això contrasta amb Sandberg, que va comparèixer davant el Congrés, va escriure un llibre supervendes sobre les dones en el lloc de treball i, sovint, va representar Facebook davant audiències externes. «Aquest rol serà diferent del que ha fet Sheryl. Serà un rol de director d’operacions més tradicional en el qual Javi s’enfocarà internament i operativament, basant-se en el seu sòlid historial de fer que la nostra execució sigui més eficient i rigorosa», va dir Zuckerberg.

Un interrogant clau és si Oliván estarà «més atent» als problemes relacionats amb la privacitat de les dades, així com a la protecció de les marques perquè els seus anuncis no apareguin al costat de contingut inadequat.