Aerolínies

La vaga de Ryanair amenaça el turisme estranger després de dos estius en blanc

La companyia ha incrementat aquesta temporada un 14% la seva oferta de places a València amb 56 destinacions

La vaga de Ryanair amenaça el turisme estranger després de dos estius en blanc

Epi_rc_es

2
Es llegeix en minuts

La vaga dels tripulants de cabina de Ryanair–amb 12 dies d’aturada al juliol a l’aeroport de Manises– amenaça la recuperació del turisme de masses (amb l’impuls dels estrangers) després de dos estius perduts per la pandèmia. La companyia irlandesa controla el 44% del trànsit de passatgers de l’aeròdrom valencià i el juliol del 2019 va moure 303.248 viatgers. L’aerolínia de baix cost ha incrementat aquest estiu un 14% la seva oferta de bitllets a València, amb 56 destinacions (11 de nacionals i 45 d’internacionals) i més de 230 vols setmanals.

Els sindicats USO i SITCPLA han convocat els tripulants de cabina de Ryanair a València, Alacant i aeroports espanyols més a 12 jornades de vaga de 24 hores els dies 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 27 i 28 de juliol per aconseguir que l’aerolínia reprengui les converses del primer conveni col·lectiu, que s’estava negociant des de fa vuit mesos abans que la direcció de l’empresa s’aixequés de la taula de negociacions. La convocatòria està dirigida a entre 1.200 i 1.400 treballadors i és la prolongació de les aturades convocades entre finals de juny i principis de juliol.

La vaga perjudicarà valencians que tenien previst volar aquest estiu amb Ryanair i milers de turistes europeus que tindran complicat arribar a la capital del Túria. La companyia, que fins al final de l’estiu ha ofert 1,3 milions de places amb origen o destí a Manises, ha obert aquest estiu noves rutes com Gandsk (Polònia), Cork (Irlanda), Nuremberg (Alemanya) o Agadir (Marroc).

Notícies relacionades

L’aerolínia és la primera per volum de passatgers a Espanya, amb una quota de mercat del 23%, segons les dades d’Aena fins al 31 de maig. En el cas de València, la quota de mercat puja fins al 44% (davant el 35% que tenia abans de la pandèmia). Els experts afirmen que a partir del 35% de quota de mercat un aeroport comença a tenir dependència d’una aerolínia. La fórmula de Ryanair amb preus baixos sol estar lligada a acords de promoció amb les comunitats autònomes, que troben així una manera d’atraure turistes, tot i que aquest estiu la vaga pot desbaratar aquests plans. Una situació que es produeix després de dos anys nefastos per al sector turístic per la pandèmia (l’any passat va arribar al País Valencià bàsicament turisme nacional).

El Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana ha establert un 74% de serveis mínims dels vols de Ryanair amb destí a Espanya i del 58% de les operacions a l’estranger.

Temes:

Ryanair Turisme