Precarietat laboral al Gran Premi

Fórmula 1: Montmeló prescindirà de l’empresa de seguretat Wakeful després de la denúncia dels seus treballadors

  • Obriran una licitació per contractar una altra empresa que gestioni els treballadors auxiliars a partir del setembre

  • El canvi es produeix després de les informacions publicades per ‘El Periódico de España’ denunciant les condicions laborals

Fórmula 1: Montmeló prescindirà de l’empresa de seguretat Wakeful després de la denúncia dels seus treballadors

VALENTÍ ENRICH

2
Es llegeix en minuts
David López Frías

El Circuit de Montmeló ha confirmat a aquest mitjà per via telefònica que no tornarà a comptar amb els serveis de l’empresa catalana de seguretat Wakeful, establerta a Mataró, per a la temporada vinent.

En una conversa telefònica, els responsables del circuit han atès aquest diari per explicar la seva versió dels fets publicats el 27 de juliol a ‘El Periódico de España’, on nombrosos auxiliars que van estar treballant el cap de setmana del 20 al 22 de maig al circuit van denunciar l’incompliment de les condicions laborals pactades prèviament.

En aquest article, alguns dels contractats per Wakeful es queixaven que l’empresa no els havia proporcionat aigua durant la jornada laboral, en plena onada de calor. Aquest fet va provocar que molts dels treballadors arribessin a situacions crítiques, pròximes a la deshidratació. També, que no es van complir les hores estipulades per endavant. I que, més de dos mesos després de la celebració del Gran Premi, encara no han cobrat.

Aquest diari es va posar en contacte amb l’empresa Wakeful, contractada pel circuit per dotar d’auxiliars la carrera. Des de l’empresa van rebutjar contestar a les nostres preguntes, replicant únicament: «El que han de fer els treballadors és comunicar-nos les seves queixes pels canals estipulats i no anar a un diari a explicar-ho». Però van mantenir silenci respecte a les tres grans queixes (aigua, horari i sou) que denunciaven els treballadors.

Diu el circuit

«Ens vam assabentar d’aquestes queixes a posteriori», confessen fonts del Circuit de Montmeló, assegurant que no els constava «cap problema» durant el cap de setmana. «Es va desenvolupar amb normalitat». Però va ser després de la prova quan van començar a percebre queixes per diverses vies, entre d’altres, les xarxes socials.

Ara, des del circuit han avançat que obriran una licitació per adjudicar a una altra empresa la contractació dels serveis auxiliars per a la temporada vinent. Això significa que aprofiten la proximitat del final del contracte per no tornar a comptar amb els serveis de Wakeful, empresa de Mataró que s’encarrega també d’aquest servei en altres esdeveniments multitudinaris de Catalunya, com el Gran Premi de MotoGP o nombrosos concerts al Palau Sant Jordi. «El contracte [amb Wakeful] ha vençut i ja s’ha tret la nova licitació, que es publicarà a principis del mes de setembre vinent». Des del circuit, no obstant, van declarar a aquest diari a última hora que la decisió ja estava presa abans del Gran Premi.

Silenci de l’empresa

Notícies relacionades

Malgrat l’enrenou que s’ha format entorn dels incidents detectats al circuit el cap de setmana del 20 al 22 de maig, des de l’empresa Wakeful continuen sense donar les explicacions requerides per aquest diari, que es va posar en contacte amb ells abans de la publicació de la notícia. Fonts de l’empresa van rebutjar contestar a les nostres preguntes respecte a la falta d’aigua i l’incompliment dels horaris. Es van limitar a dir que no tenien impagaments i que no parlarien amb la premsa sobre aquestes queixes.

Queixes, d’altra banda, que han sigut confirmades per nombrosos treballadors de Wakeful que van estar al circuit aquell cap de setmana. Aquest diari ha tingut accés als xats dels treballadors amb l’empresa. Desenes demanaven aigua de forma desesperada, i la resposta d’un membre de l’‘staff’ va ser: «Ens han comunicat que no hi ha aigua» i els va comminar que aguantessin «com valents».