Al Congrés
Yolanda Díaz recolza les mobilitzacions sindicals davant la patronal per apujar el salari mínim
La vicepresidenta assegura que l’Executiu elevarà l’SMI «més que mai» davant la creixent inflació

«El meu suport explícit a les mobilitzacions sindicals davant la patronal espanyola». Amb aquesta rotunditat, la vicepresidenta segona del Govern, Yolanda Díaz, ha recolzat les mobilitzacions convocades pels sindicats per aquesta tardor davant el bloc de la negociació per elevar el salari mínim interprofessional. La també ministra de Treball ha insistit que el Govern apujarà l’SMI «més que mai» davant la creixent inflació. «Li demanaria a la CEOE que es comprometi amb el seu país», ha afirmat.
En el primer ple del curs acadèmic, Díaz ha reiterat, com fa des de fa setmanes, que l’Executiu elevarà el salari mínim –actualment en 1.000 euros mensuals– i que en les pròximes setmanes es reunirà la comissió d’experts per analitzar la quantia a la qual hauria de pujar perquè al final de la legislatura arribi al 60% del salari mitjà espanyol. La vicepresidenta ha demanat als agents socials que siguin conscients de «la situació» que s’està vivint davant la pujada de preus derivada de la guerra a Ucraïna.
«Crec que el senyor Garamendi sap molt bé el que està passant al nostre país, i bloquejar la negociació dels convenis col·lectius avui no és una bona recepta per a un país que necessita no només que els treballadors no ho passin malament, sinó que deixin de perdre poder adquisitiu», ha demandat Díaz.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump