Tecnologia
Danone tria Barcelona per al seu nou centre d’innovació i tecnologia
És el cinquè ‘hub’ de l’estil de l’empresa a escala internacional i suposarà la creació de 30 llocs de treball

Nova aposta multinacional per Barcelona. L’empresa alimentària Danone hi obrirà el seu nou centre tecnològic, un espai que es dedicarà a desenvolupar projectes d’innovació i de digitalització dels processos operatius del negoci de la companyia. Es tracta del cinquè ‘hub’ de l’estil que aquest grup alimentari francès obre a nivell internacional (el primer a Espanya) i suposarà la creació de 30 nous llocs de treball.
En concret, segons un comunicat del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, l’empresa busca sobretot perfils especialitzats en tecnologia i en l’anàlisi de dades. De tota manera, el centre ja està en marxa.
«Volem que el 2025 la tecnologia i les dades es converteixin en els grans diferenciadors estratègics de Danone: per això hem accelerat la consolidació d’aquest ‘hub’ a Barcelona, on es coordinaran projectes digitals que escalaran a nivell global», contextualitza el director de l’àrea IT & Data de Danone a la península ibèrica, Nicolas Cosqueric. «Fa anys que innovem en totes les àrees del nostre negoci, però ara necessitem accelerar la digitalització del nostre negoci amb un espai que comptarà amb persones de diferents nacionalitats on podran créixer, desenvolupar-se professionalment i estar a càrrec de projectes digitals que lideraran les estratègies de la companyia en un futur pròxim», afegeix.
Així, segons destaca el comunicat, l’objectiu d’aquesta estratègia –que passa per obrir centres d’aquest estil a França, Mèxic, Polònia i Malàisia l’any passat, i a Barcelona aquest any– és guanyar més eficiència i consolidar estratègies de mercat a través de la transformació digital.
Epicentre tecnològic
Notícies relacionades«Inversions com les de Danone, que se sumen a les recents de Pepsico, Google i Microsoft, posen de manifest el potencial de Catalunya com a epicentre europeu en l’àmbit de la innovació i la tecnologia», assegura el conseller Roger Torrent. «Aquest tipus de projectes representen els valors que busquem en qualsevol inversió estrangera: vinculada a la indústria, que aposti pel talent, amb llocs de treball de qualitat i que posicionen Catalunya com a referent en l’economia del coneixement», afegeix.
Danone compta amb 900 treballadors en la comunitat ubicats a les oficines centrals de Barcelona, la planta de lactis i proteïnes alternatives vegetals a Parets del Vallès (Barcelona), la d’aigua mineral a Sant Hilari Sacalm (Girona) i els equips comercials.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros