Desafiament a la ‘llei rider’

Uber Eats compleix la seva amenaça a Treball i torna a repartir amb ‘riders’ autònoms

  • La multinacional dissenya una nova aplicació en què cada repartidor oferirà la seva pròpia tarifa i elimina el ràting, amb la qual cosa espera esquivar multes per falsos autònoms

uber-eats-1

uber-eats-1 / JOSE LUIS ROCA

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Uber Eats ha complert la seva amenaça i des d’aquest dimecres torna a repartir amb ‘ridersautònoms. Així ho ha pogut confirmar EL PERIÓDICO de fonts de la companyia, que afirmen haver rebut en pocs dies «milers» de sol·licituds de repartidors per exercir com a treballadors per compte propi. La multinacional ja va alertar el Ministeri de Treball que es plantejava tornar a operar amb aquest model –que s’unirà al de flotes subcontractades–, per poder així guanyar en operativitat i competir amb Glovo, ja que aquesta companyia mai ha deixat d’operar amb autònoms malgrat les múltiples i milionàries sancions d’Inspecció de Treball i l’entrada en vigor de la ‘llei rider’.

Poc més d’un any ha durat Uber operant exclusivament amb el model de flotes subcontractades, al qual la nova normativa pactada entre el Ministeri de Treball, la patronal i els sindicats va empènyer les principals companyies del sector. Totes excepte Glovo, que ha mantingut el gruix de la seva flota com a autònoms. Falsos autònoms, segons les resolucions reiterades d’Inspecció.