Anunci de Transports

El projecte dels accessos al port de Barcelona, a final d’any

La ministra Raquel Sánchez calcula que es doblarà la quota ferroviària fins arribar al 30%

El projecte dels accessos al port de Barcelona, a final d’any

Elisenda Pons

2
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

El Govern ha aprofitat la celebracióaquest dijous dels 10 anys de la terminal de contenidors Hutchison Ports Best, al port de Barcelona, per actualitzar el calendari del projecte dels accessos ferroviaris i viaris. Ironies del destí, en la multitudinària festa de l’empresa, hi havia diversos consellers i alts càrrecs que fa lustres que parlen de dates sobre unes infraestructures cridades a treure les mercaderies de forma sostenible i competitiva. Totes han saltat sempre pels aires.

La ministrade Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, una de les últimes intervinents en un acte de més de tres hores, sabia que probablement els que l’havien de precedir en l’ús de la paraula coincidirien en la reclamació. Així que ha verbalitzat el que les administracions i el teixit econòmic comentaven abans de la celebració en grupets («és gairebé a punt», avançaven).

600 milions d’inversió

«Els treballs continuen periòdicament i incansablement. Els fruits comencen a arribar i la previsió és que abans de final d’any el projecte bàsic estarà acabat», ha revelat. La inversió aproximada és de 600 milions d’euros i hauria de servir per duplicar l’encara irrisòria quota ferroviària del 15% del port de Barcelona. Amb això, el corredor mediterrani començaria a prendre forma.

De fet, la terminal de contenidors de Hutchison, la joia de la corona del port per com ha ajudat a fer créixer les xifres del port, seria una de les primeres interessades que es culminin els accessos. «Volem recordar que l’any passat 250.000 TEUS es van transportar per ferrocarril, hem apostat per la mobilitat sostenible, posant plaques solars... La nostra és una competitivitat sostenible i volem continuar fent història», ha exposat el director executiu de Best, Guillermo Belcastro.

El mèrit de les xifres rècord

El president de Port de Barcelona, Damià Calvet, ha confessat que està «orgullós» de la terminal «més eficient d’Europa» i ha destacat que, des del primer dia, la multinacional va tenir «l’ambicióde ser els millors». Hutchison va creure en la «potència del Mediterrani», ha destacat. Els accessos viaris i ferroviaris haurien de servir justament per connectar aquest arc econòmic tan potent.

La ministra de Transports, de fet, ha remarcat que el port de Barcelona va experimentar un creixement pròxim al 20% l’any passat: «Avui pot presumir de ser un dels principals ‘hub’ de distribució del Mediterrani». «Podem créixer al mateix temps que es respecta el medi ambient», ha avisat Sánchez en un velat suport a la controvertida ampliació del veí aeroport.

Una firma conscient i compromesa

Notícies relacionades

Lluís Mijoler, l’alcalde del Prat de Llobregat, terme municipal on hi ha la terminal de contenidors, ha felicitat la dècada de Best i l’ha qualificat com una empresa «amb consciència», que està «compromesa» amb el territori on és, el delta del Llobregat.

Igual que els projectes dels accessos viaris i ferroviaris al port, la celebració de la festa de Best al moll Prat s’ha allargat gairebé fins a la mitjanit, amb actuacions musicals, castells, pintura en directe, premis o vídeos amb parlaments, amb l’entusiasta participació dels treballadors de l’empresa.