A la venda des del 18 de setembre

Iryo estrenarà el seu servei d’alta velocitat Madrid-Barcelona el 25 de novembre

Els bitllets partiran dels 18 euros i permetran canvis il·limitats de data i horari

3
Es llegeix en minuts

L’operador ferroviari Iryo començarà a operar el seu servei d’alta velocitat en la línia Barcelona-Madrid el 25 de novembre, segons ha anunciat la companyia italiana.

El preu dels bitllets per trajecte serà de 18 euros i es podran comprar a partir d’aquest diumenge 18 de setembre.

Iryo operarà 32 freqüències diàries –16 d’anada i 16 de tornada– entre Barcelona i Madrid, i hi haurà per tant almenys una freqüència cada hora. L’arribada d’Iryo es produeix en el marc de la liberalització de l’alta velocitat a l’Estat, dictada per la normativa de la Unió Europea i que va donar el tret de sortida a finals del 2020. Amb això, l’operadora es converteix en la tercera a oferir aquest trajecte, juntament amb Renfe i Ouigo.

Iryo, considerat un producte d’«altíssima qualitat», segons ha assenyalat a Efe el seu conseller delegat, Simone Gorini, «no implicarà preus més cars que els actuals, al contrari, el preu farà que la companyia sigui la millor oferta, la més competitiva en la relació qualitat preu», ha afegit Bañares.

Aquest diumenge, 18 de setembre, la companyia oferirà promocions a la pàgina web i aplicació, una fita que Bañares espera «que els clients recordin», ja que una vegada Iryo estigui «en velocitat», els preus partiran dels 18 euros per trajecte.

Els seus competidors, l’AVE de baix cost de Renfe, l’Avlo; i el de SNCF, Quigo, ofereixen preus a partir de 7 i 9 euros respectivament per trajecte en les línies on operen.

«Ara només pensem en Espanya», ha explicat a Efe Bañares, que preveu que primer «cal arrencar i fer-ho bé», ja que la companyia aspira a mitjà termini a ser «una operadora ferroviària en altres països europeus».

Segons el seu parer, «l’entorn econòmic no és el més propici», no obstant, confia que aquest operador privat d’alta velocitat transporti prop de 8 milions de viatgers el 2025.

El desembre del 2020 va ser quan es va fer efectiva la liberalització ferroviària a Espanya i, des d’abans d’aquell moment, «l’equip d’Iyro ha treballat molt per crear una proposta ferroviària única», ha manifestat Gorini.

Quatre tarifes diferents

Cada model ETR 1000, a través del qual operarà Iryo, compta amb quatre classes diferenciades –Infinita, Singular Cafè, Singular i Inicial–, entre les quals els viatgers podran escollir, perquè «estan ajustades a tota mena de clients», ha explicat Bañares.

A més, el directiu ha anunciat l’aliança d’Iryo amb Only You Hotels, tot i que serà a partir de l’octubre quan donaran més detalls d’aquesta unió, que es tradueix en el fet que el cotxe 3 –Singular– del tren serà un espai de treball dedicat a emprenedors i empreses.

Respecte a la flexibilitat «oberta» o «flexible», han afegit que «mai es perdrà l’import del bitllet», a més que a través de l’aplicació i pàgina web es podran fer «canvis il·limitats en totes les tarifes».

En la seva aposta per la mobilitat integrada, Iryo ha subscrit el primer acord de codi compartit amb Air Europa pel qual oferirà combinacions de tren i avió.

L’operador està negociant més acords d’aquest tipus amb altres companyies i aliances aèries, amb l’objectiu de convertir-se en l’operador preferent de mobilitat amb procedència i destí a la península Ibèrica.

A més, ha anunciat dos importants acords globals, el primer amb Amadeus perquè el seu producte es distribueixi mundialment i el segon, amb IATA, organització en què Iryo s’ha integrat com a membre de ple dret.

La companyia ha avançat, així mateix, que oferirà serveis de «primera i última milla» a través de la plataforma ‘Iryo by Imbric’ i bitllets gratuïts de Rodalies per poder desplaçar-se una vegada el passatger hagi arribat al seu destí.

Pròximes dates d’operació

A partir del 25 de novembre d’aquest any, l’operadora ferroviària posarà en marxa el trajecte Madrid-Barcelona-Saragossa, amb 32 trens diaris que connectaran la Comunitat de Madrid i la Ciutat Comtal.

A més, serà el desembre del 2022 quan Iyro estreni la connexió Madrid-València, que amb 16 viatges diaris passarà també per la ciutat de Conca.

Notícies relacionades

Per la seva banda, el desplegament de Madrid amb Andalusia no arribarà fins al març del 2023, seguit del trajecte Madrid-Alacant, que no serà efectuat fins al juny de l’any vinent.

No obstant, des d’aquest dijous serà operativa la prevenda exclusiva d’aquestes rutes en les agències de viatges, que, al seu torn, es podran adquirir tant a la pàgina web com a l’aplicació mòbil de la companyia a partir de diumenge.