Infraestructura estratègica
El fràgil equilibri natural del delta del Llobregat, amenaçat per l’ampliació de l’aeroport del Prat
Grups ecologistes com Depana confien en Europa per frenar el projecte

«L’aeroport s’ubica en un entorn natural molt sensible que condiciona qualsevol projecte d’ampliació». L’afirmació apareix a l’últim informe de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) «Visió des de l’IEC sobre el debat de l’aeroport del Prat» publicat aquest juny, quan les aigües baixaven menys mogudes que fa un any. Té 80 pàgines i és un resum exhaustiu de les característiques de l’aeròdrom barceloní, de l’impacte econòmic i també de l’estat dels espais naturals. Els membres de l’acabada de crear comissió per a l’ampliació de l’aeroport de Foment del Treball comptaran amb un exemplar, que vol facilitar-los el president, Lluís Moreno.
La prolongació de la pista proposada per Aena ha despertat una oposició considerable al Baix Llobregat, que compta amb grups ecologistes històrics com Depana, acostumats a lidiar amb infraestructures de tot tipus i que fa anys que batalla amb el gestor dels aeroports «perquè compleixin els compromisos ambientals que van contraure al seu dia», descriu el seu vicepresident, José García.
Incompliments anteriors
Van ser ells els que van denunciar a la Comissió Europea els incompliments d’Aena en les compensacions ambientals de l’anterior pla i ara confien que sigui de nou Brussel·les la que vetlli per la protecció dels aiguamolls, també els del Remolar, on limita l’aeroport. «La Ricarda està absolutament morta i ja no té moviment d’aus», interpreta l’ornitòleg Jordi Sargatal, mentre Marita Gomis, propietària de la casa del mateix nom construïda per Antoni Bonet Castellana, lamenta com l’aeroport ha transformat la zona i com pretén continuar fent-ho.
«Hem de ser responsables i calibrar bé el triangle format pel benefici econòmic, el respecte a l’entorn natural i el soroll», conclou l’expert aeronàutic César Trapote. El fràgil equilibri entre tot.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Aeroport de Barcelona El Prat de Llobregat AENA Transports Transport aeri Generalitat Barcelones Avions Ministeri de Transports Aeroports
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Reunió amb la gerència Compte enrere per al desallotjament de la residència Tàber: les famílies denuncien falta d’informació i ajuda amb els trasllats
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Atac al Memorial de l’Holocaust L’home que va apunyalar un turista espanyol a Berlín és un refugiat sirià de 19 anys
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Relacions Govern-ERC Illa i Junqueras es reuneixen per primera vegada i donen aire a la legislatura a Catalunya