Expansió empresarial
Ikea contractarà 340 persones a Catalunya per reforçar les seves botigues urbanes
L’empresa sueca de mobles prefabricats preveu augmentar la plantilla en 1.500 persones durant els dos anys vinents
L’empresa de mobles prefabricats Ikea ha anunciat l’inici d’una campanya de contractació per reforçar la seva plantilla durant els dos anys vinents. La firma d’origen suec incorporarà 340 persones a Catalunya i un total de 1.500 empleats a tot Espanya. La idea és augmentar el personal per nodrir la seva estratègia d’obertura de botigues urbanes a les principals ciutats del país. Així ho ha fet públic en un comunicat aquest dijous, en què avança una previsió de tancar l’exercici 2024 amb una plantilla d’11.230 treballadors, el 15% que actualment.
Ikea anuncia inversions per apuntalar la seva estratègia d’expansió, que li està permetent augmentar les vendes. Segons els resultats que ha publicitat, el 2022 acumula una facturació de 1.820 milions d’euros, el 8,2% més respecte al mateix període de l’any passat. Un de cada quatre euros que factura Ikea a Espanya els fa a Catalunya. L’empresa qualifica l’estat dels seus comptes de «sòlid», si bé reconeix una certa desacceleració respecte a períodes anteriors, motivada «per les situacions excepcionals en el context de la covid que aquest mercat continuava afrontant l’exercici previ i que per tant, no li van permetre créixer a doble dígit com sí que van fer ja la resta de mercats».
Notícies relacionadesPart d’aquest augment de facturació s’explica per l’increment de preus efectuats a principis d’any. Ingka Group, amo de la major part de les botigues d’Ikea, va apujar els preus dels seus productes un 9% de mitja, al·legant les conseqüències de les pressions inflacionistes als mercats on opera el grup. Mundialment, Ingka Group experimenta un creixement de les vendes del 5,6%, amb un total de 39.500 milions d’euros en facturació.
L’objectiu d’Ikea és tornar a aquests creixements a doble dígit i per a això pretén ampliar els seus canals d’ingressos a través de l’obertura d’establiments petits a l’interior dels nuclis urbans –en comparació amb els grans magatzems que manté a les perifèries–, a fi d’acostar les vendes al client. En concret ha avançat que obrirà 90 punts de venda durant els dos anys vinents, 12 a Catalunya.