Turisme

El sector turístic aplaudeix la connexió amb els EUA que a Sevilla desencadena la polèmica

Hotelers i agències de viatges remarquen la importància de recuperar els vols directes amb Nova York per reforçar la competitivitat de la Costa del Sol, però lamenten al seu torn que la capital sevillana critiqui aquesta mesura

El sector turístic aplaudeix la connexió amb els EUA que a Sevilla desencadena la polèmica
4
Es llegeix en minuts

La recuperació una dècada després d’una connexió directa entre Màlaga i Nova York ha sigut molt aplaudida per portaveus hotelers, del gremi de les agències de viatges, hotelers vinculats directament al segment internacional o representants públics de tota la província. No obstant, autoritats de la capital sevillana van obrir sobre això una guerra dialèctica que ha sigut criticada a la Costa del Sol.

La mesura reforçarà la competitivitat de la Costa del Sol, com van remarcar fonts de les agències de viatge de Sevilla, agrupades sota el nom d’Aevise, però també de la mateixa ciutat sevillana. El president d’Aevise, José Manuel Lastra, assenyalava que es tracta d’una «bona notícia» per al turisme  de tot Andalusia, així com per al de Sevilla «perquè la línia acosta la nostra ciutat al turista».

Per la seva banda, el conseller de Turisme, Cultura i Esport de la JuntaArturo Bernal, celebrava la «grandíssima notícia» que suposa la recuperació de la connexió directa Nova York-Màlaga, que començarà a operar al juny amb tres vols a la setmana. Va expressar que es tracta d’un vol «molt important per a la nostra comunitat i té una doble importància».

«També suposa un mèrit que ens fa tenir presència en el trànsit internacional», va matisar el conseller davant els micròfons de Canal Sur. Va al·legar que les altres companyies nord-americanes «es veuran atretes sens dubte ja pel fet que hi hagi una companyia que està operant aquí». Així les coses, confia que la connexió, que serà operada per United Airlines, «portarà notícies a continuació també bones en altres aeroports de la regió», va replicar davant la polèmica desencadenada per les declaracions de l’alcalde de Sevilla, Antonio Muñoz.

Aquest últim va acusar la mateixa Junta d’Andalusia de «dinamitar la feina de molts anys de l’ajuntament» per aconseguir una connexió aèria de la capital sevillana amb Nova York i va suggerir que en la decisió de United Airlines d’apostar per Màlaga hi ha influït l’Administració autonòmica.

«Quan el conseller de Turisme és de Màlaga i també ho són el viceconseller i la secretària general es corre el risc de pensar amb una visió miop que el turisme a Andalusia és només la Costa del Sol».

El mateix regidor sevillà va assegurar que la decisió de la companyia aèria no és de «mercat, perquè Sevilla és la tercera o la segona ciutat d’Espanya, depèn de l’època de l’any, a rebre turistes americans i la primera d’Andalusia i, a més, té una oferta hotelera de quatre o cinc estrelles, on es mou el visitant americà, que duplica o triplica la capacitat hotelera de Màlaga».

Per la seva banda, el candidat del PP a l’alcaldia de Sevilla, José Luis Sanz, va expressar que li feia «molta pena que una vegada més una altra capital andalusa li porti la davantera a Sevilla, després que aquest govern municipal hagi estat parlant des del 2017 de la connexió aèria directa Sevilla-Nova York. No és un problema de la Junta d’Andalusia. El problema és que Sevilla no fa els deures, no saben posicionar aquesta ciutat a escala internacional. Quan Sevilla arriba als llocs, Màlaga fa ja que hi treballa una sèrie de mesos o anys. Aquesta és la diferència, l’alcalde de Sevilla no està a l’altura ni ara com a alcalde ni abans com a delegat de Turisme i Urbanisme».

Per a l’alcalde de la capital de la Costa del Sol, Francisco de la Torre, el vol directe anunciat per United Airlines entre Màlaga i Nova York és «una notícia molt positiva per a la comunitat andalusa». Així mateix, en relació amb aquestes crítiques per part de Sevilla pel fet que el vol sigui a Màlaga, va al·legar que no és «tan important que sigui una ciutat o una altra», ja que redundarà en la comunitat, i va defensar a més la feina «objectiva de la Junta».

«Andalusia és una gran zona turística i el que s’ha de tenir és ambició», va finalitzar De la Torre. Es va referir així al projecte Andalusia Soul, que és «justament la coordinació i col·laboració» de les quatre ciutats andaluses, sumades Granada i Còrdova, «amb la Junta per fer promoció en mercats llunyans».

Fa anys que allotjaments de la Costa del Sol com els pertanyents a la xarxa de Paradors d’Espanya, els dos de Ronda i Antequera, els dos de la capital malaguenya i el de la localitat axàrquica de Nerja, treballen per reforçar i potenciar-hi l’afluència de turistes nord-americans. I també se’n veuran directament beneficiats establiments amb firma nord-americana, com és el cas de Hilton, amb presència dins de la Costa del Sol i en ciutats com la mateixa Sevilla.

Notícies relacionades

Altres portaveus hotelers de la Costa del Sol, adscrits a la patronal Aehcos o a cadenes internacionals que operen a la província malaguenya, van manifestar la seva intenció que els representants públics no reobrin guerres dialèctiques entre províncies, mentre recorden que els temps d’inflació han de ser combatuts amb noves oportunitats per atraure mercats.

Així van emfatitzar el poder adquisitiu del visitant nord-americà, que sol prolongar les seves estades per rendibilitzar aquests vols de llarg recorregut.