Infraestructures ferroviàries
Les obres a l’estació de la Sagrera a Barcelona avancen a bon ritme i ja arriben al 65% de l’execució
El calendari de les alteracions i talls de Rodalies es manté igual i així serà fins a l’11 de desembre
La fase més complexa de les obres a l’estació de la Sagrera a Barcelona avança a bon ritme. De fet, els responsables dels treballs d’Adif han explicat aquest dimarts que l’execució, que ara arriba a un 65%, va avançada en el calendari. No obstant, aquesta circumstància no modificarà els talls en la línia que afecten els usuaris de Rodalies, que des de la segona quinzena de setembre i fins a l’11 de desembre en pateixen les conseqüències.
El que s’està fent aquestes setmanes en un tram de poc més de quatre quilòmetres, entre Sant Andreu Comtal i Sagrera, és l’obra d’integració urbana ferroviària més important de l’Estat, ha explicat el coordinador tècnic del projecte, Luis Ubalde. L’enginyer ha recordat que per executar aquest tram hi ha un pressupost només aquest any de més de 100 milions d’euros, dels 1.100 del total de la part ferroviària de Sagrera.
Una operació gegant
«És una operació gegant amb molta gent implicada: en alguns moments hi han treballat simultàniament fins a 600 persones en tres torns i deixant per a la nit les activitats menys sorolloses», ha relatat el coordinador.
L’11 de desembre ja estaran totes les vies de Rodalies entre la Sagrera i Sant Andreu soterrades i acabades, fet que suposa una «fita» per als treballs.
L’estació de Sagrera, que tindrà fins a 10 vies d’alta velocitat, ja serà un altre cosa quant a les dates d’execució, que, com ja va revelar la ministra de Transport, Raquel Sánchez, es podria allargar fins al 2025 o 2026, ha recordat Ubalde. Ara mateix s’està en un 60% de l’execució en el global del projecte ferroviari.
Un 19% de Rodalies afectats
Les persones usuàries de les línies R2 Nord, R11 i R1 s’han hagut d’acostumar en les últimes setmanes a canviar d’estació, fer transbord al metro o agafar un bus, i així seguiran fins a l’11 de desembre. La reconfiguració dels serveis està afectant un 19% dels passatgers del transport ferroviari de Rodalies a Catalunya.
Barcelona Adif Renfe Rodalies Transport públic Transports Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros