Protesta a les carreteres

Sense talls de carretera ni piquets el primer dia de l’aturada de transportistes a Catalunya

Mercabarna assegura que durant el cap de setmana i aquest dilluns s’ha proveït amb normalitat

Sense talls de carretera ni piquets el primer dia de l’aturada de transportistes a Catalunya

FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Sense talls de carreteres, ni piquets ni falta de subministraments. Així arrenca l’aturada indefinida de transportistes autònoms convocat per la Plataforma en Defensa del Transport. El trànsit per les carreteres és l’habitual de qualsevol dilluns i des del Servei Català de Trànsit no tenen constància de cap incident relacionat amb la protesta de conductors. A Mercabarna, eix habitual dels piquets durant l’aturada de fa sis mesos afirmen que estan operant amb absoluta normalitat i que els camions han entrat i sortit sense cap problema durant tot el cap de setmana i la jornada d’aquest dilluns. Fonts coneixedores del sector expliquen que «les actuacions de la Plataforma a Barcelona se suspenien aquest dilluns per anar tots a Madrid», on els protestants han cridat a una gran manifestació.

Fonts del mercat majorista de la capital catalana expliquen que el tràfic de mercaderies durant aquest cap de setmana ha sigut l’habitual, ni més ni menys. Això indica que els majoristes no han acumulat més provisions davant les expectatives que l’aturada pogués provocar-los problemes de subministrament. Comportament diferent del del març passat, quan les empreses sí que van comprar de més durant els dies previs davant la previsió de problemes en l’arribada de mercaderies.

Una cosa que va passar en tant que els piquets dels transportistes en peu de guerra sí que van aconseguir tensar les cadenes de subministrament. Més al centre i al nord-oest de la península que a Catalunya. L’escassetat de verdures i hortalisses provinents de l’horta murciana, així com la falta de peix salvatge de Llevant van ser recurrents durant els 20 dies que va durar l’aturada. I els majoristes es van afanyar a buscar proveïdors alternatius, especialment mirant cap al nord de Catalunya. A la Jonquera no hi va haver incidents destacats mentre van durar les protestes.

La zona del Vallès Occidental i Oriental també va ser objecte d’accions reivindicatives i talls de carretera durant alguns moments de la protesta del març. Al ser aquesta una àrea amb forta presència industrial i constant tràfic de mercaderies cap a o des dels polígons. No està sent així aquest primer dia d’aturada, d’acord amb les informacions que maneja el Servei Català de Trànsit. Segons aquestes dades, no hi ha registrada cap incidència en el pas de vehicles.

Sense suport de cap patronal

L’aturada ha sigut convocada per la Plataforma Nacional en Defensa del Sector del Transport, que ha optat per focalitzar les seves forces durant aquest primer dia d’aturada a la ciutat de Madrid. Allà ha convocat una manifestació pel centre a les 10 del matí. I ha apel·lat a sectors com l’agricultura, la ramaderia i l’hostaleria perquè s’uneixin a ells, en tant que la Plataforma no compta amb el suport per a les seves protestes de cap de les patronals del sector del transport.

Notícies relacionades

Totes les oficialment representades als òrgans de concertació amb el Govern han donat l’esquena a les aturades, ja que entenen que no es donen els motius per justificar una protesta contra el Govern i que les reivindicacions –principalment el fet de prohibir treballar a pèrdues– ja es troba recollit en les lleis aprovades després de l’anterior aturada del març.

Al ser una aturada d’autònoms i petits empresaris, no una vaga, no compta amb el suport dels sindicats majoritaris entre els assalariats, UGT i CCOO, que no han secundat la convocatòria.