Inflació

Nova alerta de les empreses del gran consum sobre el que s’esdevindrà a Espanya

  • Les taxes elevades d’inflació perjudiquen en gran manera les famílies més vulnerables

A1-154066022.jpg

A1-154066022.jpg / Aniol Resclosa (DDG)

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les taxes elevades d’inflació perjudiquen en gran manera les famílies més vulnerables, per a qui el consum de productes bàsics com els aliments i l’energia absorbeixen la major part del seu pressupost mensual. I, ara, les empreses del gran consum consideren «impossible» evitar una nova pujada de preus dels aliments després d’haver aplicat aquest any mesures com plans d’estalvi de despeses, en primer lloc, i haver reduït, després, els seus marges, segons ha explicat el president d’AECOC, Ignacio González, al II Foro del Gran Retail d’El Economista.

El president de la patronal del gran consum ha insistit que la situació d’inflació, que ja s’allarga durant un any i per a la qual no espera un futur optimista, és ja «una crisi de consum» en la qual el sector «no se sent còmode» i de la qual no «s’està beneficiant», perquè és una «víctima més».

Contrasta així amb l’opinió de la vicepresidenta i ministra de Treball, Yolanda Díaz, que després de conèixer la dada de l’IPC alimentari rècord a l’octubre (+15,4%) va recuperar, a través del seu compte de Twitter, la seva idea d’una cistella de la compra bàsica i variada i va instar les grans cadenes de distribució a actuar «ja».

El president de l’organització més gran de fabricants i distribuïdors d’Espanya ha assegurat que «el gran consum no és culpable de la pujada de preus, sinó una víctima, i que mira de contenir-la perquè castiga el consumidor. Treballem per protegir el poder de compra de les llars, perquè només el consum pot dinamitzar l’economia».

Notícies relacionades

González ha assenyalart com a prioritat tornar el poder adquisitiu del consumidor i ha recordat que «l’exercici de solidaritat més gran en aquests moments correspon al Govern, que no pot traspassar aquesta responsabilitat al consumidor ni a unes empreses que han demostrat en ocasions com la pandèmia que són un sector compromès amb el benestar econòmic i social del país».

En aquest sentit, el responsable d’AECOC ha compartit quatre propostes per ajudar a incrementar la renda disponible de les llars, com ara reduir temporalment l’IVA dels aliments, sobretot dels frescos, perquè passin del reduït al superreduït; deflactar l’IRPF tenint en compte la inflació; ajornar la introducció de nous impostos que exigeixen grans inversions al sector, com el relacionat amb el plàstic, i augmentar la seguretat jurídica per oferir més estabilitat i homogeneïtat normativa.