Ampliació de la xarxa
Gavà tindrà una nova estació de Rodalies el 2027
La ministra de Transport aprofita una visita a la seva localitat natal, on va ser alcaldessa, per fer l’anunci
Donarà servei a la zona del Pla de Ponent, on està previst que es construeixin 5.000 vivendes

La ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha anunciat aquest divendres la construcció d’una nova estació de Rodalies a Gavà (Baix Llobregat, Barcelona) per respondre a l’esperat augment de la demanda i la població derivat del projecte urbanístic Pla de Ponent.
Sánchez ha aprofitat la seva primera visita institucional des que és ministra a la seva localitat natal, on va ser alcaldessa (2014-2021), per fer l’anunci i ha assegurat que l’administrador d’infraestructures ferroviàries, Adif, considera viable l’estació, que estaria en la freqüentada R-2 sud.
En servei d’aquí cinc anys
Segons els càlculs del ministeri, la nova estació entrarà en servei el 2027 i donarà servei a la zona del Pla de Ponent, on està previst aixecar unes 5.000 vivendes, així com al sector dels Joncs i a una part de la ciutat de Castelldefels.
També ha avançat que «en poques setmanes» es podrà presentar l’estudi funcional d’arquitectura de la terminal. Així mateix, ha calculat que el projecte constructiu es podrà licitar abans de l’estiu de l’any que ve.
3.200 usuaris al dia
S’estima que, quan funcioni, uns 3.200 usuaris al dia utilitzaran l’estació, ja que la fase 1 del desenvolupament del Pla de Ponent ja s’haurà completat i la fase 2 avançarà.
Adif conclou en el seu estudi de demanda que l’estació del Pla de Ponent «té un gran potencial per retirar cotxes de la carretera perquè el 60% dels nous usuaris procediran del vehicle privat i la nova infraestructura arribarà a tenir un trànsit de 6.000 viatgers al dia el 2035, quan s’hagin completat els desenvolupaments urbanístics d’aquest sector i dels Joncs», ha explicat en una nota el ministeri.
Impuls ferroviari
La nova infraestructura ferroviària s’ubicarà entre les actuals estacions de tren de Gavà i de Castelldefels, per on discorren les línies de Rodalies R-2 i R-2 Sud i les regionals R-13, R-14 i R-15.
Sánchez també ha recordat que fa pocs mesos es va adjudicar l’estudi d’alternatives del tren del Delta, la línia de rodalies que uniria els municipis del delta del Llobregat amb Barcelona, passant per Cornellà. «Ningú pot dubtar del compromís d’aquest govern amb la mobilitat i, en particular, amb l’impuls que les rodalies necessiten», ha reiterat.
La ministra també ha aprofitat per referir-se a l’aeroport del Prat i ha rebutjat «taxativament» que es modifiqui la configuració de les pistes.
Gavà Raquel Sánchez Jiménez Adif Renfe Rodalies Transport públic Transports Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Dolor i ràbia entre els familiars "Els tenien treballant en una ratera"
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- Jornades de maig El Cercle proposa "despertar" Europa davant els reptes globals
- Caiguda de les quotes L’euríbor s’assenta en el 2,4% però continua abaratint les hipoteques
- Sentència del TSJC El PP exigeix el cessament de Montero per "atacar" la justícia en el cas Alves