Canvis a la Generalitat
El Govern nomena el nou president de Ferrocarrils de la Generalitat
Territori substitueix Marta Subirà per l’economista Toni Segarra
El nou responsable afrontarà reptes com l’explotació de l’R-Aeroport o l’inici de les obres de l’L8

El Govern ha nomenat aquest dimarts l’economista Toni Segarra (Esplugues de Llobregat, 1966) com a president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) en substitució de Marta Subirà. Amb aquest canvi, un mes i mig després de la sortida de Junts de l’Executiu català, en l’àmbit de la Conselleria de Territori, que dirigeix Juli Fernàndez, ja només faltaria el nomenament del president del Port de Barcelona per rellevar Damià Calvet.
Segarra és llicenciat en Economia (1996) i diplomat en Administració i Direcció d’Empreses (1992) per la Universitat de Barcelona, ha desenvolupat la majoria de la seva carrera professional a la multinacional PepsiCo inicialment ocupant càrrecs a l’àrea de planificació i control financer, per a Espanya i Portugal, i més tard com a responsable de l’àrea de planificació estratègica per a PepsiCo France i posteriorment per a tot l’àmbit europeu.
Des de l’any 2015 ha liderat projectes de transformació en l’àmbit comercial i logístic a Rússia, Polònia, França, els Països Baixos i el Regne Unit.
Vinculat a Benestar i Família
Va ser secretari general del Departament de Benestar i Família (2004-2006) i ha sigut membre dels consells d’administració de Gestió d’Infraestructures SA (GISA) i de l’Entitat Autònoma de Jocs i Apostes.
Ha sigut membre del consell d’administració de l’empresa Ledmotive Technologies entre els anys 2019 i 2022. Actualment és patró de la Fundació Joia per a la inserció social i laboral de persones amb trastorns de salut mental, col·labora com a ‘business angel’ en la creació i gestió de diverses ‘start-ups’ i és consultor financer.
Canvis recents al Vallès
El nou president de FGC haurà d’afrontar el repte de gestionar l’R-Aeroport, que ara està construint Adif. En l’àmbit del Vallès, recentment s’han fet efectius els canvis en les freqüències dels serveis, cosa que no ha agradat a tothom, però que suposa la conversió de la línia en un metro.
Notícies relacionadesLa connexió d’aquesta línia amb la del Llobregat-Anoia, gràcies a l’L8, que connectarà la plaça d’Espanya amb Gràcia, a Barcelona, serà un altre dels projectes que es trobarà sobre la taula Segarra.
FGC també gestiona estacions d’esquí i aquest any s’ha anunciat que disposaran de wifi a les seves instal·lacions.
Trens Govern Canvis al Govern català Transport públic Transports Ferrocarrils de la Generalitat
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe