Anunci de Territori

La millora de l’Eix Diagonal entre Vilafranca del Penedès i Igualada, pel segon semestre del 2023

Les obres pretenen facilitar els avenços i reduir el risc d’accidents frontals de l’eix de la C-15 i C-37

La millora de l’Eix Diagonal entre Vilafranca del Penedès i Igualada, pel segon semestre del 2023

Departament de Territori

1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

Les obres de millora de l’Eix Diagonal entre Vilafranca del Penedès (Alt Penedès, Barcelona) i Igualada (Anoia, Barcelona) estaran enllestides el segon semestre de l’any que ve. Així ho ha anunciat aquest divendres el conseller de Territori, Juli Fernàndez, que ha visitat els treballs que, amb un pressupost de 79 milions d’euros, són els més importants que s’estan executant ara mateix a la xarxa viària catalana.

Aquestes obres serviran també per millorar la seguretat viària i inclouen la construcció d’un tercer carril, la instal·lació d’un separador central i el desdoblament d’un tram per facilitar els avenços i la fluïdesa de la circulació i reduir el risc d’accidents frontals.

Execució entre el 40% i el 70%

Segons han explicat des de la conselleria, actualment estan en marxa les obres en quatre dels cinc trams en els quals s’actuarà, amb un grau d’execució, en la major part, d’entre el 40% i el 70%. Els diversos trams es posaran en servei a mesura que es vagin completant durant el 2023.

El conseller Fernàndez ha remarcat que amb la construcció d’un tercer carril «reduirem de manera significativa el risc d’accident perquè els avenços es podran fer en espais més segurs», en el marc del pla 2+1 que està portant a terme el Govern.

Augment continuat del trànsit

Notícies relacionades

L’Eix Diagonal està format per les carreteres C-15 i C-37 i uneix Vilanova i la Geltrú amb Manresa connectant el Garraf, l’Alt Penedès, l’Anoia i el Bages. Funciona des de fa més de 10 anys i ha potenciat les comunicacions intercomarcals. Per això ha experimentat un creixement continuat de trànsit, un 35% acumulat, amb un elevat percentatge de trànsit pesant que pot arribar a superar el 12% en algun tram.

Dels 65 quilòmetres que té, només 11 tenen dos carrils per cada sentit de la circulació i els 54 restants, un. A més, el tram de 31 quilòmetres entre Vilafranca i Igualada té intensitats de trànsit que oscil·len entre els 13.500 i els 23.000 vehicles diaris.