Energia

Naturgy automatitza el pas de clients del lliure mercat a la tarifa regulada de gas

La mesura pretén facilitar el canvi a uns preus que resulten més econòmics per a les llars

Naturgy automatitza el pas de clients del lliure mercat a la tarifa regulada de gas
1
Es llegeix en minuts

Naturgy ha decidit automatitzar la migració dels seus clients de gas del mercat lliure al regulat, actualment molt més econòmic. D’aquesta manera pretén canalitzar l’allau de peticions que en aquest sentit estan rebent les empreses que ofereixen aquesta tarifa.

La companyia ha anunciat que els clients domèstics (amb un consum anual de gas inferior a 50.000 kWh) únicament hauran d’omplir el formulari habilitat expressament a la seva web per «passar a la tarifa regulada de manera automàtica, sense haver de fer cap gestió addicional».

En el formulari caldrà confirmar la identitat del client, la titularitat del subministrament i l’acceptació del traspàs de les dades personals a la comercialitzadora regulada, que assumirà el subministrament després del canvi, assegura Naturgy.

En el segon semestre de l’any, Naturgy ha gestionat prop de 150.000 traspassos a la tarifa regulada del gas, coneguda com a TUR, que té preus fixats pel Govern i de la qual disposen prop d’1,7 milions de llars i pimes. Són més migracions que en tot el 2020, 2021 i primer semestre del 2022.

Aquesta iniciativa està dirigida als clients de les nou comunitats autònomes on Naturgy té distribució de gas (Andalusia, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Catalunya, País Valencià, Galícia, Madrid, Navarra i la Rioja), el 90% dels seus clients de gas.

Amb l’arribada de l’hivern, les quatre comercialitzadores de la tarifa regulada (TotalEnergies, Naturgy, Endesa i Iberdrola) estan registrant una allau de sol·licituds de migració per part de clients del mercat regulat.

Notícies relacionades

La tarifa regulada té actualment limitats els seus increments trimestrals a un 5% per les mesures aprovades pel Govern per pal·liar l’impacte en els consumidors dels alts preus de l’energia.

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) fins i tot està preguntant a les companyies per les mesures que estan prenent per atendre aquesta allau i vigila perquè no posin traves ni obliguin a conservar contractes de manteniment previs, com el de la caldera o per a atenció i reparació d’avaries, que solen suposar 10 o 15 euros més en la factura mensual.