Infraestructura reclamada
L’autovia A-27 entre Valls i Montblanc pel túnel de Lilla estarà acabada el 2023
La tercera visita a Catalunya en cinc dies de la ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), Raquel Sánchez, ha sigut aquest divendres a Tarragona. El plat principal ha sigut l’anunci que el tram de l’autovia A-27 entre Valls (Alt Camp) i Montblanc (Conca de Barberà) entrarà en funcionament el 2023. La peculiaritat d’aquest recorregut de només cinc quilòmetres és que inclou el reclamat túnel de Lilla (d’1,5 quilòmetres), que permet un estalvi considerable de temps respecte a l’actual N-240.
Sánchez ha assegurat que «en quatre anys les obres del túnel de Lilla han passat de ser un projecte gairebé oblidat a ser una realitat», ja que la perforació de la galeria va començar el 2019. La inversió estatal, ha xifrat, és de 143 milions d’euros. La titular del Mitma ha qualificat de «repte» aquest tram d’autovia per la seva elevada «complexitat tècnica» perquè, a més de comptar amb tres viaductes, cal travessar materials molt diferents i això dificulta l’execució de les tasques.
La crisi i la burocràcia
Després de criticar novament, com ja va fer dijous en la conferència a Barcelona del Cercle d’Infraestructures, el dèficit inversor del Govern del PP a Catalunya, Sánchez ha remarcat que aquesta reivindicada obra que evita l’antiga N-240 «va patir la paràlisi de la crisi i la lentitud burocràtica per autoritzar un modificat, que finalment va arribar a finals del 2018».
L’autovia A-27, com ha ocorregut històricament també en altres vies de titularitat estatal com l’N-2/A-2 o l’N-340/A-7, s’ha afrontat per petits trams que moltes vegades han eternitzat els terminis. Sense anar més lluny, va ser la ministra de Foment Ana Pastor la que, el 2015, va estrenar el Tarragona-Montblanc d’aquesta via.
Una de les virtuts del nou tram anunciat aquest divendres és que els vehicles (principalment camions) que es desplacen fins al port de Tarragona retallaran els temps de viatge dels 16 minuts actuals a només dos, segons els càlculs ministerials. A més, la galeria de Lilla comptarà amb un centre de control des d’on es farà un seguiment de la vialitat i la seva explotació.
Autovía Raquel Sánchez Jiménez Carreteres Valls Autopistes Tarragona Transports Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034