Infraestructura reclamada
L’autovia A-27 entre Valls i Montblanc pel túnel de Lilla estarà acabada el 2023

La tercera visita a Catalunya en cinc dies de la ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), Raquel Sánchez, ha sigut aquest divendres a Tarragona. El plat principal ha sigut l’anunci que el tram de l’autovia A-27 entre Valls (Alt Camp) i Montblanc (Conca de Barberà) entrarà en funcionament el 2023. La peculiaritat d’aquest recorregut de només cinc quilòmetres és que inclou el reclamat túnel de Lilla (d’1,5 quilòmetres), que permet un estalvi considerable de temps respecte a l’actual N-240.
Sánchez ha assegurat que «en quatre anys les obres del túnel de Lilla han passat de ser un projecte gairebé oblidat a ser una realitat», ja que la perforació de la galeria va començar el 2019. La inversió estatal, ha xifrat, és de 143 milions d’euros. La titular del Mitma ha qualificat de «repte» aquest tram d’autovia per la seva elevada «complexitat tècnica» perquè, a més de comptar amb tres viaductes, cal travessar materials molt diferents i això dificulta l’execució de les tasques.
La crisi i la burocràcia
Després de criticar novament, com ja va fer dijous en la conferència a Barcelona del Cercle d’Infraestructures, el dèficit inversor del Govern del PP a Catalunya, Sánchez ha remarcat que aquesta reivindicada obra que evita l’antiga N-240 «va patir la paràlisi de la crisi i la lentitud burocràtica per autoritzar un modificat, que finalment va arribar a finals del 2018».
L’autovia A-27, com ha ocorregut històricament també en altres vies de titularitat estatal com l’N-2/A-2 o l’N-340/A-7, s’ha afrontat per petits trams que moltes vegades han eternitzat els terminis. Sense anar més lluny, va ser la ministra de Foment Ana Pastor la que, el 2015, va estrenar el Tarragona-Montblanc d’aquesta via.
Una de les virtuts del nou tram anunciat aquest divendres és que els vehicles (principalment camions) que es desplacen fins al port de Tarragona retallaran els temps de viatge dels 16 minuts actuals a només dos, segons els càlculs ministerials. A més, la galeria de Lilla comptarà amb un centre de control des d’on es farà un seguiment de la vialitat i la seva explotació.
Autovía Raquel Sánchez Jiménez Carreteres Valls Autopistes Tarragona Transports Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- CRÍTICA Amaia estrena gira i puja a un altre nivell
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria