Infraestructura reclamada
L’autovia A-27 entre Valls i Montblanc pel túnel de Lilla estarà acabada el 2023

La tercera visita a Catalunya en cinc dies de la ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), Raquel Sánchez, ha sigut aquest divendres a Tarragona. El plat principal ha sigut l’anunci que el tram de l’autovia A-27 entre Valls (Alt Camp) i Montblanc (Conca de Barberà) entrarà en funcionament el 2023. La peculiaritat d’aquest recorregut de només cinc quilòmetres és que inclou el reclamat túnel de Lilla (d’1,5 quilòmetres), que permet un estalvi considerable de temps respecte a l’actual N-240.
Sánchez ha assegurat que «en quatre anys les obres del túnel de Lilla han passat de ser un projecte gairebé oblidat a ser una realitat», ja que la perforació de la galeria va començar el 2019. La inversió estatal, ha xifrat, és de 143 milions d’euros. La titular del Mitma ha qualificat de «repte» aquest tram d’autovia per la seva elevada «complexitat tècnica» perquè, a més de comptar amb tres viaductes, cal travessar materials molt diferents i això dificulta l’execució de les tasques.
La crisi i la burocràcia
Després de criticar novament, com ja va fer dijous en la conferència a Barcelona del Cercle d’Infraestructures, el dèficit inversor del Govern del PP a Catalunya, Sánchez ha remarcat que aquesta reivindicada obra que evita l’antiga N-240 «va patir la paràlisi de la crisi i la lentitud burocràtica per autoritzar un modificat, que finalment va arribar a finals del 2018».
L’autovia A-27, com ha ocorregut històricament també en altres vies de titularitat estatal com l’N-2/A-2 o l’N-340/A-7, s’ha afrontat per petits trams que moltes vegades han eternitzat els terminis. Sense anar més lluny, va ser la ministra de Foment Ana Pastor la que, el 2015, va estrenar el Tarragona-Montblanc d’aquesta via.
Una de les virtuts del nou tram anunciat aquest divendres és que els vehicles (principalment camions) que es desplacen fins al port de Tarragona retallaran els temps de viatge dels 16 minuts actuals a només dos, segons els càlculs ministerials. A més, la galeria de Lilla comptarà amb un centre de control des d’on es farà un seguiment de la vialitat i la seva explotació.
Autovía Raquel Sánchez Jiménez Carreteres Valls Autopistes Tarragona Transports Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral Els treballadors de PortAventura van avui a la vaga per demanar millors sous