Transport públic

Picabaralla al Parlament per la posada en marxa de les Rodalies de Lleida

El PSC retreu al conseller de Territori la demora en l’entrada en funcionament i que sigui FGC el que l’operi

Picabaralla al Parlament per la posada en marxa de les Rodalies de Lleida

ORIOL BOSCH / ACN

2
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

Discussió al ple del Parlament de Catalunya per la posada en marxa de les Rodalies de Lleida. El grup parlamentari del PSC ha qüestionat aquest dimecres al conseller de Territori, Juli Fernàndez, la fórmula per gestionar el futur servei. El diputat Òscar Ordeig ha assegurat que fa 10 anys que se n’espera l’entrada en funcionament i que discrepen del fet que sigui Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) el que l’operi, en comptes de Renfe.

El socialista, també regidor a la Seu d’Urgell, s’ha queixat que l’acord per crear les Rodalies de Lleida, igual que les de Girona i Tarragona, es va assolir el 2013 i que a Lleida encara no donen servei, al contrari que a la resta de Catalunya on funcionen des del 2014. «Ja voldríem tenir els problemes que tenen a Barcelona i Girona amb Rodalies», ha exclamat Ordeig, que creu que és insuficient que el servei només arribi a Manresa (Bages, Barcelona) i ho faci el 2025.

Quatre trens

La Generalitat ha comprat quatre trens i el seu manteniment per 62 milions d’euros, ha respost el conseller, que ha afegit que, fins que FGC no es responsabilitzi del servei ferroviari, han proposat a Renfe que s’ampliïn les freqüències. S’han destinat dos milions d’euros, ha afegit, però l’operadora no ho està implementant.

«Espero que no sigui per voluntat de desgast. Nosaltres volem totes les responsabilitats amb Rodalies, no les excuses. Hem posat aquesta proposta sobre la taula a Renfe i no s’està fent. Espero que acabi passant. Si no passa, és perquè no tenen la capacitat per fer-ho», ha replicat Fernàndez.

«Poca feina»

Notícies relacionades

Prèviament, com que la resposta del conseller havia sigut breu, el diputat socialista li ha retret l’actitud i ha ironitzat que aquesta contestació breu devia ser com a conseqüència de la «poca feina» que s’havia desenvolupat en aquest assumpte. El republicà, al seu torn, li ha dit que el temps dedicat a la primera part de la resposta parlamentària era proporcional al temps que fa que és al capdavant de Territori (poc més de dos mesos) «en comparació als anys que fa que manen vostès», ha descrit.

Finalment, Fernàndez ha convidat els socialistes a mantenir la subvenció al transport públic com ja ha decidit l’ATM de Barcelona: «Els estem esperant».