Tributació
El Govern crea un nou tram en l’impost de patrimoni a partir de 20 milions
Amb el nou màxim del 3,48%, la Generalitat s’assegura 12 milions que d’una altra manera anirien a l’Estat pel nou gravamen a les grans fortunes

L’impost del patrimoni tindrà durant almenys dos anys un nou tram a partir de 20 milions d’euros al 3,48%. Amb aquesta mesura, aprovada per l’Executiu dimarts, s’ingressaran 12 milions d’euros addicionals que d’una altra manera anirien a parar a les arques de l’Estat a l’entrar en vigor el tribut temporal per a patrimonis superiors a tres milions d’euros. La tarifa actual arriba a un tipus màxim del 2,75% a partir de 10.695.996,06.
El motiu d’aquest canvi és que els actuals contribuents catalans de l’impost sobre el patrimoni, a més de pagar el tribut autonòmic, haurien d’abonar un plus a l’Estat si declaraven bases a partir de 20 milions d’euros. La raó és que, amb caràcter general, per a patrimonis a partir de 20 milions l’impost català quedava per sota del nou impost estatal i caldria pagar la diferència a Hisenda. Per això la Generalitat ha optat per pujar el seu tribut autonòmic fins a igualar-lo.
El Senat va aprovar ahir el nou gravamen juntament amb els que recauran en les energètiques i la banca. El nou tram inclòs en el patrimoni a Catalunya té una vigència vinculada a l’existència del nou impost estatal, que inicialment té una durada de dos anys.
Si no és duguessin a terme aquestes modificacions, la Generalitat podria perdre recaptació en favor de l’Estat. L’objectiu, per tant, «és ajustar les tarifes de manera que l’Agència Tributària de Catalunya no es quedi sense uns ingressos que anirien a parar a la Hisenda espanyola», segons la consellera d’Economia.
En el cas de l’impost a les grans fortunes, Hisenda pretén gravar aquells patrimonis superiors a tres milions d’euros perquè no puguin quedar eximits per les bonificacions dels governs regionals, com passa a Madrid i com ha anunciat que farà Andalusia, totes dues governades pel PP.
Notícies relacionadesAquest gravamen serà de l’1,7% per als patrimonis d’entre 3 i 5,3 milions d’euros; del 2,1% per als patrimonis entre 5,3 i 10,6 milions i del 3,5% per als patrimonis superiors a 10,6 milions d’euros.
La idea és que la recaptació d’aquest i d’altres nous impostos, com el de les energètiques i la banca, tingui efectes des del 2023 ––tenint en compte els ingressos del 2022– i s’ingressi també el 2024. Després d’aquests dos anys, el Govern avaluarà si el manté o no.
- Mor als 19 anys la filla de Mariano Ortega
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Infarma 2025 Els nous fàrmacs per a l’obesitat són efectius per a la insuficiència cardíaca i els trastorns de salut mental
- La 'transfobia' crece un 14% en Catalunya según los datos de l'Observatori contra la LGTBI-fobia
- Scully quadro a quadro
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El suport a la independència de Catalunya baixa del 40%, el pitjor registre des del 2011
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió