Després de l’anunci del Govern
Repsol agita la guerra de preus amb Cepsa i BP i ofereix un descompte de 10 cèntims fins a l’abril
Serà requisit indispensable repostar a les seves gasolineres a través de l’aplicació de pagament i fidelització Waylet
Després de l’anunci oficial per part del president del Govern, Pedro Sánchez, de substituir el descompte de 20 cèntims amb caràcter generalitzat per ajudes als sectors més afectats per la pujada de preus dels combustibles, Repsol ha comunicat la seva intenció de mantenir una rebaixa de 10 cèntims per als clients que utilitzin la seva aplicació de pagament i fidelització Waylet durant tot l’hivern, i ha donat el tret de sortida a la guerra de preus amb les seves competidores Cepsa i BP, que encara no s’han pronunciat.
La companyia que dirigeix Josu Jon Imaz es compromet, així, a mantenir cert descompte per a tots els consumidors des del final de la bonificació del Govern –l’1 de gener– i fins al 31 de març a les seves més de 3.300 estacions de servei a Espanya. Fins ara, la petrolera realitzava una rebaixa de 30 cèntims –10 cèntims que aportava la companyia i 20 cèntims del Govern– a tots els usuaris que utilitzessin la seva aplicació Waylet en el pagament. En total, segons els càlculs de l’empresa, els seus clients s’han beneficiat d’estalvis pròxims a 440 milions d’euros, des que es va posar en marxa la bonificació estatal posada en marxa l’1 d’abril del 2022.
Aquests descomptes, de fet, li han valgut a la companyia una investigació –al costat de Cepsa i BP– de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) després de la denúncia d’associacions de gasolineres independents que es queixen que les grans empreses realitzen grans descomptes als seus clients finals i els cobren preus majoristes alts pels combustibles, cosa que els impossibilita competir, ja que el gran avantatge de les independents sol ser un preu més barat que el dels grans grups.
Però també Repsol ha tret partit d’aquesta bonificació, segons ha indicat el seu conseller delegat, Josu Jon Imaz, en diverses intervencions en les quals qualificava aquest descompte com una «inversió» en comptes de com una «despesa» per a l’empresa a l’aconseguir fidelitzar clients. En concret, segons les dades facilitades pel mateix Imaz en l’última conferència d’analistes per presentar els resultats trimestrals el nombre d’usuaris de Waylet s’ha duplicat des que es va iniciar la bonificació al passar de 2 milions a 5,5 milions de clients en l’actualitat. «En algunes setmanes a Espanya hem estat per davant de Tiktok i Whatsapp (en descàrregues). És una plataforma d’èxit», afegia Imaz.
Entre les funcionalitats d’aquesta aplicació hi ha proveir-se sense passar per caixa, gestionar la recàrrega del vehicle elèctric, pagar des del teu mòbil sense contacte de manera ràpida i segura i abonar l’estacionament regulat a més de 22 localitats. Així mateix, hi ha més de 4.400 comerços estan adherits al pagament amb Waylet, entre els quals El Corte Inglés, Burger King, Popeyes, Paradores, First Stop, La Casa de las Carcasas, Federópticos i Petuluku
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia