Balanç anual
L’aeroport de Barcelona recupera el 91% de les connexions intercontinentals que tenia abans de la pandèmia
L’anàlisi de l’Observatori de Trànsit Aeri de la Cambra de Comerç desgrana que encara falten vols per recuperar amb la Xina o Sud-amèrica
Level obre la competència en vols intercontinentals low cost al Prat
Aquesta setmana s’ha conegut el balanç anual de l’aeroport de Barcelona-el Prat i, sense sorpreses, s’ha confirmat que el 2022 ha sigut un bon any de recuperació, però el volum de passatgers encara no arriba al rècord del 2019, abans de la pandèmia. L’ Observatori de Trànsit Aeri de la Cambra de Comerç de Barcelona, una de les entitats més implicades en el creixement de la infraestructura metropolitana, ha fet aquest divendres la seva pròpia anàlisi, posant el focus en les connexions intercontinentals, un dels principals reptes als quals s’enfronta la instal·lació i que des de diversos àmbits lliguen a l’ampliació, com des de Foment, Pimec o els economistes.
L’any passat es van operar 43 destinacions intercontinentals des del Prat, quatre menys que les 47 que hi havia el 2019, abans de la pandèmia. Això representa una recuperació del 91% de les connexions de llarg radi, segons l’entitat. Les rutes que encara no s’han reactivat són les que connecten Barcelona amb tres de les destinacions principals a la Xina, com Pequín, Xangai i Hong Kong; i amb Lima, a Sud-amèrica. En canvi, els vols amb Amèrica del Nord s’han recuperat notablement. Quant al nombre de companyies aèries, actualment només es troben un 7% per sota el 2019, amb 112 davant les 121 de llavors.
Oferta notable de places
No obstant, asseguren des de l’Observatori, l’oferta de places de l’aeroport per a aquesta temporada d’hivern és alta, de més de 10 milions de seients, un valor gairebé prepandèmic, només un 2% inferior al del 2019, «cosa que indica una aposta de les aerolínies per l’aeroport de Barcelona», asseguren.
Notícies relacionadesL’aeroport Josep Tarradellas es manté com el setè europeu en trànsit total de passatgers aeris just per sota de Madrid. En el període gener-setembre del 2022 s’ha convertit en el segon aeroport europeu en trànsit amb origen-destinació al mateix aeroport, sol per darrere de Londres-Heathrow. A més, el percentatge de passatgers de connexió se situa en el 12% del total.
Fins al 2024-2025
Segons les prediccions d’Eurocontrol, la recuperació a escala general europea de l’operativa de prepandèmia no s’assolirà fins a la temporada 2024-2025. La inflació, l’augment del preu del combustible o la prolongació del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna han dibuixat un escenari més pessimista que en ocasions anteriors.
Conselleria de Territori Juli Fernàndez Raquel Sánchez Jiménez Aeroport de Barcelona El Prat de Llobregat Transport aeri Turisme Avions Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures Cambra de Comerç de Barcelona Aerolínies Aeroports
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034