Liberalització ferroviària
Renfe inicia les proves del trajecte entre Barcelona i Lió després de trencar amb SNCF
Els primers trens de l’operadora espanyola assagen el recorregut amb set parades intermèdies
Ja amb els permisos de les autoritats ferroviàries franceses des de finals de desembre, Renfe ha iniciat aquest dilluns les proves per operar el trajecte internacional entre Barcelona i Lió després d’haver trencat amb SNCF. L’operadora gal·la va iniciar el 12 de desembre el trajecte entre la capital catalana i París i la intenció de Renfe és cobrir pel seu compte el viatge amb Lió i, més endavant, el de Marsella.
Segons ha informat la companyia, s’ha realitzat el que es coneix com a «marxa en blanc» entre Barcelona i Lió, amb parades a Girona, Figueres Vilafant, Perpinyà, Narbona, Montpeller, Nimes i Valence, i al migdia ha arribat al seu destí. La intenció de Renfe és oferir 14 viatges diaris per a cada connexió, és a dir, 28 en total, aprofitant la liberalització del mercat de viatgers del país veí, molt menys desenvolupat que l’espanyol.
En una primera fase hi haurà 12 circulacions setmanals i, posteriorment, les 28 previstes. Tot, abans de l’estiu.
Formació de maquinistes
Amb els primers assajos per la infraestructura francesa, alhora Renfe està formant els maquinistes que s’encarregaran dels recorreguts internacionals. Aquest procés s’allargarà diversos mesos, fins a mitjans d’abril, han informat en un comunicat. També hauran de fer el mateix amb el personal d’intervenció.
SNCF i Renfe van trencar el desembre després de diversos mesos de negociació tot i que discrepen dels motius. Els francesos van assegurar que el dèficit de l’empresa Elipsos, la societat conjunta entre les dues companyies, era de 10 milions d’euros anuals (100 milions en gairebé 10 anys) i que l’únic servei que no era deficitari era el Barcelona-París. No obstant, els espanyols consideren que la decisió dels gals va ser «unilateral».
El Centre de Gestió d’Operacions per servir aquests nous trajectes estarà ubicat a Barcelona.
Barcelona Raquel Sánchez Jiménez Renfe Trens Transports Turisme França Ministeri de Transports Competència
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria