Automoció

Dacia va confirmar el seu creixement a Espanya amb una quota del 4,7% el 2022

La marca del grup Renault va col·locar per desè any consecutiu el model Sandero com el cotxe més venut a Espanya al mercat particular.

Dacia va confirmar el seu creixement a Espanya amb una quota del 4,7% el 2022
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Dacia continua sent la marca amb millor relació qualitat-preu del mercat; almenys així ho considera el seu director d’operacions, màrqueting i vendes, Xavier Martinet. La marca del grup Renault ha passat balanç a l’exercici 2022 i, segons Martinet, «ho ha fet amb molt bona nota». Tant a Europa com a Espanya. Les vendes de la marca, que ja no vol considerar-se ‘low cost’ (de fet, el preu mitjà dels seus cotxes ja no és de 5.000 euros, sinó de 14.000), han suposat un creixement del 6,8% al mercat europeu (l’únic en el qual operen, tot i que els seus models es venen amb el logo Renault en altres continents) amb 573.800 unitats venudes el 2022. Aquesta xifra continua lluny dels 735.000 vehicles del 2019 però reflecteix el camí de la recuperació respecte a l’exercici anterior.

Des que la marca va arrencar a Europa el 2004 s’han venut vuit milions de vehicles Dacia i Espanya és un dels seus mercats estratègics. L’any passat es van vendre al nostre país 37.709 vehicles de la firma romanesa, un 2,51% més que el 2021, i es van col·locar com a quarta marca a Espanya en vehicles del mercat particular, la novena general, amb una quota del 4,7%. El model estrella va seguir sent el Sandero, que per desè any consecutiu es va convertir en el més venut en el segment privat, amb un creixement d’un 4,8%.

Les ZBE i Dacia

La posada en marxa de les zones de baixes emissions (ZBE) en moltes ciutats d’Espanya representa una oportunitat d’or per a una marca com Dacia, que, tot i que només té un cotxe elèctric, l’Spring, disposa d’una gamma eco de primer nivell gràcies a la tecnologia GLP (gas liquat del petroli). En aquest sentit, el director general de la marca a Espanya, Francisco Hidalgo, considera que «la demanda dels cotxes de GLP pujarà. Hi haurà molt moviment de gent amb cotxes antics que en necessiten un de nou per accedir a les ZBE però no poden permetre’s comprar un elèctric, tot i que sigui barat com l’Spring. És un model que té potencial per ser el més venut a Espanya al mercat particular. No obstant, el GLP continua representant una oportunitat de creixement i el 2023 pensem que la meitat dels Sandero que vendrem tindran aquesta tecnologia».

Notícies relacionades

Dacia manté, com Renault (ja que les seves dades de rendibilitat es mesuren conjuntament), una xifra entorn del 2% i de cara al 2023 confien incrementar-la. Per a l’any vinent comptaran amb diversos models renovats: el Sandero 100 Eco-G (GLP), el Jogger Hybrid 140 (el primer híbrid de la gamma), l’Spring Extreme (amb un acabat que arribarà a altres models). El Logan, un altre dels seus supervendes, segueix al catàleg, tot i que ha deixat de fabricar-se temporalment a la seva planta del Marroc, que està a nivell de saturació amb la quantitat de comandes del Sandero.

En terminis d’entrega, Dacia ofereix entre 6 i 7 mesos per als models Duster i Jogger (la planta de Romania també està saturada) i també de 6 a 7 mesos per a l’elèctric Spring, que es fabrica a la Xina. Per al Sandero, el termini d’entrega està entre un i dos mesos.