Fira de Barcelona

El saló Seafood supera la superfície d’exposició de l’any passat

L’organització ha aconseguit ja els 45.000 metres quadrats contractats i consolida la seva presència a Barcelona

El saló Seafood supera la superfície d’exposició de l’any passat
3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El saló que reuneix la indústria dels productes del mar Seafood Expo Global prepara la pròxima edició del 25 al 27 d’abril al recinte de Gran Via de la ciutat de Barcelona, on ja té contractats més de 45.000 metres quadrats, per sobre dels de l’any passat. L’aposta per Barcelona està sortint bé per a la firma familiar organitzadora del més gran i més divers aparador de productes del mar, Diversified Communications. La 29a edició repeteix al mateix recinte firal de Barcelona i renovada vocació comercial en el marc d’una conjuntura complexa però millor que la de l’any anterior. L’organització anuncia l’ampliació del programa de conferències com a plataforma per debatre els nous reptes, oportunitats i solucions del sector en l’àmbit mundial. El programa inclourà més de 20 sessions informatives a càrrec d’experts del sector. Aquest any, les gravacions en vídeo de les sessions estan incloses en la inscripció de les conferències.

Liz Plizga, vicepresidenta de Diversified Communications, és una de les principals valedores de Barcelona com a aposta estratègica «a llarg termini», després d’una etapa de 28 anys de fires a Brussel·les. L’encert de traslladar el saló es troba tant en el suport institucional aconseguit a Barcelona com per l’atractiu mateix de la ciutat per a expositors i clients. El recinte firal també s’adapta bé a les necessitats d’una fira en la qual el producte fresc en exposició té protagonisme. «Tant expositors com visitants estaven desitjant que arribés l’edició del 2023», explica Plizga. L’organització calcula que encara hi ha un marge per ampliar l’oferta d’expositors fins a l’abril.

L’impacte econòmic de la fira l’any passat va ser d’uns 100 milions d’euros, xifra que se superarà amb escreix aquest any en un context d’alça de preus, també en el sector vinculat al mar.

En la primera edició a Barcelona, Seafood Expo Global/Seafood Processing Global va reunir 26.703 professionals del sector de tot el món i 1.556 empreses expositores de 77 països, que van ocupar 39.847 metres quadrats d’espai d’exposició venuda.

Seafood Expo Global/Seafood Processing Global reuneix els actors principals (proveïdors, compradors, autoritats, distribuïdors, industrials i serveis) del sector de productes del mar d’arreu del món. A Seafood Expo Global, els expositors hi presenten les últimes novetats en productes del mar –frescos, congelats, enllaunats, en conserva, de valor afegit, processats i envasats– a compradors del sector d'arreu del món, entre els quals figuren supermercats, restaurants, hotels, empreses de càtering, importadors, distribuïdors, mercats de productes del mar i altres companyies del sector minorista i de restauració.

Enfront d’altres salons especialitzats en productes del mar, com el gallec Conxemar, Seafood és el més internacional, més ambiciós. Amb 59 pavellons nacionals i regionals en l’última edició, és una plataforma de negocis transnacionals potent, cita prioritària a Europa per fer negocis i estar al corrent de les tendències alimentàries entorn dels productes del mar. El perfil dels professionals que assisteixen a Seafood Expo va des de cadenes de distribució a restaurants, importadors, majoristes i comerços especialitzats. És una oportunitat per conèixer tecnologies de processament alimentari, però també les últimes tendències de consum que es consoliden. La pandèmia ha potenciat especialment les tècniques de processament que permeten les preparacions culinàries més fàcils i el llest per portar al comerç. És la proteïna procedent del mar una de les grans esperances per al sector alimentari.

Notícies relacionades

Seafood Processing Global realça cada aspecte de l’elaboració dels productes del mar, entre els quals s’inclouen materials i maquinària per a l’envasament, equips de refrigeració i congelació, sistemes per a la transformació primària, sistemes per a la transformació secundària, control d’higiene i serveis de control sanitari i de qualitat.

Diversified Communications organitza fires en més de 15 sectors industrials entre els quals figuren: alimentació i begudes, salut, natural i orgànic, gestió empresarial i tecnologia. Fundada el 1949, amb seu a Portland, Maine (els EUA) i amb oficines per tot el món, Diversified Communications és una empresa privada familiar de tercera generació.