Menjar ràpid
Un client demanda McDonald’s per una cosa que tots pensen quan demanen una hamburguesa
McDonald’s abandona el mercat rus després de 30 anys d’activitat

Hamburgueses de McDonalds.
Justin Chimienti va pensar que el Big Mac que va comprar a McDonald’s i l’hamburguesa amb formatge Bourbon Bacon que va comprar a Wendy’s seria tan gran i sucosa com s’anuncia. Diu que no ho eren, i ha demandat les dues cadenes de menjar ràpid.
Chimienti va demandar McDonald’s i Wendy’s dimarts, acusant-los de defraudar els clients amb anuncis que fan que les hamburgueses semblin més grans del que realment són.
L’acció col·lectiva proposada presentada a la cort federal de Brooklyn és similar a una altra demanda que es va presentar el març, pels mateixos tres bufets d’advocats, contra Burger King a Miami.
Carn crua als anuncis
Chimienti va dir que McDonald’s i Wendy’s utilitzen carn poc cuinada als anuncis, fent que les hamburgueses semblin entre un 15% i un 20% més grans del que obtenen els clients en realitat.
La demanda exposa que la carn es redueix un 25% quan es cuina, i cita un fotògraf de menjar que va dir que ha treballat per a McDonald’s i Wendy’s i prefereix utilitzar hamburgueses poc cuinades perquè les hamburgueses completament fetes es veuen «menys desitjables».
Chimienti, que viu al comtat de Suffolk (Nova York), va dir que les dues cadenes exageren de forma palpable les mides de les hamburgueses, mentre que Wendy’s també infla la quantitat d’ingredients.
Protecció al consumidor
«Les accions dels demandats són especialment preocupants ara que la inflació, els aliments i els preus de la carn són molt alts i molts consumidors, especialment els de menors ingressos, estan lluitant financerament», va dir la demanda.
McDonald’s i Wendy’s no s’han pronunciat per ara al respecte, malgrat les sol·licituds de comentaris.
La demanda busca danys compensatoris i punitius no especificats per suposades violacions de contracte des de maig del 2016 i violacions de les lleis de protecció al consumidor a tots els Estats Units.
En una conferència telefònica del 28 d’abril amb analistes, el director executiu de McDonald’s, Chris Kempczinski, va dir que els consumidors de baixos ingressos probablement es van enfrontar a una «sensibilitat més gran al valor» a mesura que els lloguers i els preus del gas pugen.
Notícies relacionadesMentrestant, el CEO de Wendy, Todd Penegor, va dir als analistes l’11 de maig que «la inflació està sent notada pels consumidors».
Burger King, part de Restaurant Brands International Inc, encara no ha respost formalment a la demanda de Miami.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Investigació científica La Generalitat assumeix l’administració de Cellex i Mir Puig
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Apunts polítics de la setmana ¿A qui beneficia el vot als 16 anys? El ‘target’ de l’esquerra que observa la dreta
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes