Projecte

Mediapro obrirà a BCN el set de producció virtual més gran d’Europa

La companyia destinarà tres milions d’euros a la instal·lació que ocuparà 500 metres quadrats

Seu de Mediapro a Barcelona.

Seu de Mediapro a Barcelona. / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

La producció virtual ha vingut per quedar-se, i Mediapro ho té clar. La productora catalana ha anunciat aquest dimarts al congrés Integrated Systems Europe (ISE) que posa en marxa un pla d’inversió per instal·lar quatre sets d’aquest estil arreu del món. El primer s’instal·larà a Barcelona, al centre de la ciutat, requerirà una inversió d’uns 3 milions d’euros i ocuparà 500 metres quadrats, una dimensió que el converteix en l’espai de producció virtual més gran d’Europa.

La clau serà una habitació pràcticament feta de croma verd, que permetrà produir anuncis, escenes de pel·lícules o qualsevol altra peça audiovisual sense gairebé postproducció. Tal com ha explicat a la fira el soci gestor de Mediapro, Tatxo Benet, la producció virtual permet dissenyar fons mitjançant l’ordinador i veure en temps real com queden a la pantalla.

L’exemple més immediat és l’últim anunci de Cola-Cao. La pantalla mostra una noia que es lleva al matí contenta amb el despertador de colors que promocionava llavors la marca alimentària. Però el que sembla una habitació corrent, en realitat és tot un disseny virtual: en el set de gravació només hi havia un llit, la resta era un croma verd sobre el qual es va projectar una habitació dissenyada virtualment.

Avantatges

«Així pots veure immediatament el resultat de la combinació i si necessites modificar alguna cosa», ha sostingut Benet, que ha detallat un a un els avantatges d’utilitzar aquest tipus d’eines: estalvi de costos, produccions més sostenibles, més control per part del director (que té en directe una visió més fidedigna del resultat final), més convergència dels processos i dels professionals i més creativitat, perquè, segons aquest directiu, «la creativitat digital no té límits».

Notícies relacionades

Així, el que fins ara ha fet Mediapro a petita escala, ara vol fer-ho en gran. «És el moment de posar la producció virtual al cor de l’activitat professional del grup», ha explicat Benet. 

El primer resultat d’aquesta decisió serà aquest espai de gravació a Barcelona que se situarà al districte 22@, on la companyia té la seva seu («No és gens habitual tenir un centre de producció tan gran al centre de la ciutat», ha destacat el directiu), i que hauria d’estar a punt a finals d’aquest any. A continuació, l’any que ve s’instal·larà un segon set d’aquest estil a Nova York, en una localització també cèntrica que de moment no volen revelar. I més endavant n’arribaran dos més, a Miami i a Madrid.