Combustible
Males notícies per als conductors: s’esperen novetats a les gasolineres
Des del febrer queda prohibida la importació de derivats del petroli procedents de Rússia

En consideració a la mesura adoptada per la Unió Europea el juny passat, des del 5 de febrer queda prohibida la importació de qualsevol producte petrolífer procedent de Rússia. En conseqüència, s’espera un increment del preu del gasoil en l’àmbit internacional i, fins i tot, a mitjà termini, hi podria haver tensions per escassetat en algun país.
La prohibició s’emmarca dins les sancions a Moscou per la guerra i invasió d’Ucraïna i arriba després que al desembre ja es vetés el petroli rus.
Notícies relacionadesCom que les gasolineres estan advertides de la situació, és possible que la nova prohibició no es vegi repercutida de forma immediata en el preu del combustible per la provisió de reserves que hauran fet, però a mesura que les compres fetes en previsió del veto es vagin esgotant és més que possible que l’impacte de la mesura arribi a la butxaca del consumidor.
No s’ha d’oblidar que ben bé la meitat del combustible dièsel que actualment arriba a Europa té procedència russa.
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Trens aturats L'apagada elèctrica deixa totalment aturat el metro de Barcelona i semàfors apagats
- Apagada massiva La llum també se'n va a Portugal en una apagada que afecta Europa
- Apagada general a Espanya Les escoles seguiran obertes fins que les famílies arribin per recollir els seus fills
- Talls de llum a tota Espanya Sánchez assegura que es desconeixen les causes de l'apagada i confia en què tot el país recuperi l'energia "aviat"
- Com saber si soc celíac: els símptomes que es poden confondre amb altres malalties
- Apagada massiva Com conservar els aliments a la nevera en una apagada de llum com la d'avui
- Gran apagada El Govern insta a limitar la mobilitat i a reservar la bateria dels telèfons mòbils