Accions
Nintendo perd més d’un 7,5% a la borsa després de la frenada de la Switch
La caiguda de beneficis de la firma nipona després de baixar les vendes de la consola afecta les seves accions al parquet de Tòquio

afp yd6vo /
L’empresa japonesa de videojocs Nintendo va caure més d’un 7,5% durant la primera meitat de la negociació a la Borsa de Tòquio d’aquest dimecres, l’endemà d’informar d’una reducció de beneficis per la frenada de les vendes de Switch. Les accions de Nintendo van caure amb força des de l’arrencada de la sessió, en reacció a la presentació la vigília del seu informe financer de l’abril al desembre, els primers nou mesos del seu exercici fiscal, en què va reduir el seu benefici net un 5,8% interanual i va retallar la facturació per vendes un 1,9%.
La desenvolupadora i distribuïdora de videojocs amb seu a Kyoto, a l’oest del Japó, va atribuir aquesta reducció a una frenada de les vendes de les seves consoles Switch i dels jocs per aquesta, que va fer que hagués de rebaixar les seves previsions de vendes de consoles i els seus resultats per a tot l’exercici, que es tancarà el 31 de març. Nintendo va assenyalar que els problemes de subministrament de xips i altres components de finals d’estiu van afectar la seva producció de consoles Switch, cosa que hauria motivat una caiguda de vendes de hardware, acompanyada d’una caiguda de vendes de jocs.
El gegant nipó dels videojocs no s’ha vist exclòs de la frenada experimentada pel sector amb la normalització de la pandèmia i la falta de components, a la qual cosa s’afegiria l’envelliment de Switch, que es prepara per entrar en el setè any de vida, amb les expectatives dels inversors posades en l’anunci d’una actualització del software o alguna nova proposta. De moment, l’empresa va anunciar hores després de la presentació dels seus resultats més recents, que va publicar quan el mercat borsari ja estava tancat, l’emissió avui (en horari europeu i americà, demà per al Japó) d’un dels seus Nintendo Direct, vídeos ‘online’ en què presenta les seves novetats.
- Fenomen natural L’Àfrica s’està partint en dos: així quedarà
- Segona oportunitat Vídeo | Cristina Serra no fa "cap comentari" sobre el seu retrobament amb Pep Guardiola a Barcelona
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Detinguts tres menors d’un pis tutelat per matar la seva educadora
- Escapades 6 viatges que hauries de fer després de complir 50 anys
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- Finançament autonòmic Catalunya torna a demanar 8.479 milions al FLA després de l’acord per la condonació del deute
- A Barcelona La Fiscalia creu que la decisió de la pacient que va demanar l’eutanàsia és «ferma, lliure i autònoma»
- Sistema ferroviari Junts forçarà una votació al Parlament perquè Illa comparegui pel caos de Rodalies