Empreses
Delivery Hero perd 600 milions el 2022 arrossegada pels números vermells de Glovo
El grup alemany d’entrega a domicili incrementa un 32% els seus ingressos el 2022 i manté el seu objectiu de fer rendible el seu negoci de cara a la segona meitat d’aquest any
Els comptes continuen sense sortir, però la companyia es manté convençuda que els aires estan a punt de canviar. Delivery Hero, el grup alemany propietari de Glovo, va perdre 620 milions d’euros el 2022, un volum que suposa retallar els números vermells d’un any abans (1.000 milions d’euros, aproximadament) gairebé a la meitat, però que alhora implica que el negoci continua sense ser rendible. De tota manera, l’empresa s’ha mostrat convençuda que, si no hagués sigut pels números vermells de Glovo, el seu negoci ja hauria donat fruits en aquest quart trimestre, un objectiu que, en qualsevol cas, es manté per a aquest any.
Els càlculs d’aquesta companyia, amb més d’una dècada de trajectòria, dicten que començarà a guanyar diners a la segona meitat de l’any. A favor seu juga la xifra d’ingressos, que no para de créixer: si al primer trimestre de l’any, Delivery Hero facturava 2.200 milions d’euros, a l’últim ja són 2.500 milions, i si l’any passat es plantava al desembre amb un volum de negoci total de 7.200 milions d’euros, ara ja són 9.500 milions, un 32% més.
D’acord amb aquesta radiografia, la majoria venen del mercat asiàtic (3.800 milions d’euros); després, de la regió que engloba l’Orient Mitjà i el nord de l’Àfrica (2.200 milions d’euros), i en tercer lloc, de l’activitat a Europa (1.300 milions d’euros). Delivery Hero és propietari de fins a 13 companyies d’entrega de menjar o de la compra a domicili.
«Tanquem un altre trimestre amb èxit», analitza en un comunicat el conseller delegat i cofundador de Delivery Hero, Niklas Östberg. «Hem aconseguit millorar la nostra posició de mercat a gairebé tots els països clau, mentre hem millorat significativament la nostra rendibilitat», resumeix el mateix directiu, i assenyala com a decisions clau haver-se centrat en els costos, haver augmentat l’eficiència operativa i haver entrat al negoci de la publicitat a l’oferir als seus clients opcions per promocionar les seves ofertes de restauració.
Ajustos laborals
Notícies relacionades«L’any passat, tota la indústria va afrontar diversos desafiaments i vam treballar àrduament per sortir-ne guanyadors», completa el director financer de Delivery Hero, Emmanuel Thomassin. «Ara esperem continuar per aquest camí el 2023, i ens complau confirmar que el nostre objectiu serà assolir un ebitda [resultat abans d’aplicar despeses comptables com els impostos o les amortitzacions] ajustat positiu (Glovo inclòs) del 0,5% per a tot el 2023 i de l’1% al segon semestre en concret», especifica.
En aquest cas, tot apunta que serà determinant la reducció de costos en matèria laboral que ja han avançat tant l’empresa catalana com la seva matriu. Glovo ha anunciat que acomiadarà 250 treballadors a les seves oficines els pròxims mesos (el 6,5% de la seva plantilla), i Delivery Hero, 150 persones més de la plantilla de Berlín (en aquest cas, un 4% del total). L’objectiu és, precisament, poder ensenyar als inversors els promesos números verds aquest any.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia