Posició de la patronal

La comissió de Foment ha rebut nou propostes sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat

Cinc mesos després de la posada en marxa del grup de treball, Sánchez Llibre assegura que la seva solució serà «la més ecològica i sostenible del món»

El president Lluís Moreno evita qualificar-les: «Les estem analitzant totes; cada una és singular i extraordinària»

La comissió de Foment ha rebut nou propostes sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat

FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

Cinc mesos després de l’arrencada de la comissió i amb vuit reunions fetes en total, Foment del Treball ha decidit aquest dijous fer balanç sobre el grup que estudia l’ampliació de l’aeroport del Prat. El president de la patronal catalana, Josep Sánchez Llibre, va assegurar al setembre que el fòrum de debat treballaria a porta tancada i que només passades les eleccions municipals donaria el seu veredicte.

No obstant, el cap de setmana passat, amb la comentada proposta d’un grup d’experts de construir una quarta pista sobre el mar, Foment no va poder evitar posicionar-se amb un comunicat al qual assegurava que no era «aplicable» per raons tècniques i pressupostàries. Ja sigui per la circumstància que la plataforma de pilotos en ple Mediterrani a 1,5 quilòmetres de la costa ha generat múltiples reaccions o perquè l’acord de pressupostos entre el Govern i el PSC ha tornat a posar d’actualitat el tema, Sánchez Llibre ha decidit fer-ho públic.

Comissió al setembre

El dirigent de la patronal catalana ha deslligat la compareixença de l’aparició de la proposta marítima, que compta amb l’enginyer Joaquim Coello com un dels promotors, justament membre de la comissió de Foment. També ha assegurat que la comissió entre l’Estat i la Generalitat es reunirà al setembre malgrat que tot seguit ha admès que era «una reflexió interna» fruit de les converses que havia mantingut amb els diferents actors.

Sánchez Llibre estava acompanyat del president de la Cambra de Contractistes de Catalunya i president de la comissió, Lluís Moreno; la directora executiva de Social Car, Mar Alarcón; la directora d’Infraestructures de la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona, Alícia Casart, i el consultor expert en transport aeronàutic, Òscar Oliver.

«Volem constatar que la comissió està més viva que mai i que la solució que presentarem al juliol comportarà que l’aeroport sigui la infraestructura més verda, ecològica, sostenible que existeixi al món», ha assegurat Sánchez Llibre.

Més propostes al futur

Notícies relacionades

Durant aquests mesos, la comissió ha atès sobretot representants polítics i econòmics, que aquest dijous ha detallat. Ha escoltat les propostes de diversos tècnics sobre les alternatives per fer créixer l’aeròdrom barceloní. El seu president ha assegurat que fa cinc mesos que «treballem intensament» i ha dedicat diversos minuts a llegir la llista actualitzada dels membres del grup, que ara en són 42. «És multidisciplinari i participen de manera altruista en quatre grups: medi ambient, urbanisme, un de tecnicolegal i el de consultors aeroportuaris», ha desgranat Moreno.

Malgrat que dissabte sí que van emetre una nota, el president ha volgut esquivar inicialment el protagonisme de l’alternativa del mar: «A la comissió hem rebut molts documents i propostes, fins a nou. No en qualificarem cap; les estem analitzant totes, cada una és singular i extraordinària. Potser rebem alguna proposta més en els mesos que falten», ha assegurat.