Nova marca

Les companyies de Catalana Occident passen a dir-se Occident

Catalana Occident, Plus Ultra Assegurances, Assegurances Bilbao i NorteHispana Assegurances operaran amb la mateixa marca

Les companyies de Catalana Occident passen a dir-se Occident

FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Nova marca. Les companyies de negoci assegurador tradicional del Grup Catalana Occident (Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Assegurances, Assegurances Bilbao i NorteHispana Assegurances) s’unificaran en una única entitat, que operarà sota la marca Occident. Amb aquesta operació, la companyia d’origen familiar posa en marxa un procés de simplificació corporativa que el grup assegurador va iniciar amb la integració de les seves plataformes operatives i de servei, i que va continuar posteriorment amb l’homogeneïtzació dels productes.

L’objectiu és aconseguir «una organització més àgil, que respongui de manera ràpida i efectiva a les demandes del

mercat, alhora que optimitza processos», segons la companyia. La unificació de les companyies s’emprendrà en dues fases. En primer lloc, previsiblement a finals

del 2023, es farà efectiva la fusió societària d’Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Assegurances i Assegurances Bilbao, que passaran a operar sota la marca Occident. En una segona fase, prevista per a més endavant, s’integrarà també NorteHispana Assegurances.

Una vegada culminat el procés de fusió de les quatre companyies, Occident donarà servei a més de 4,5 milions d’assegurats, a través de 15.000 mediadors, més de 1.300 oficines, i una xarxa de prop de 2.700 professionals (pèrits i reparadors, entre d’altres).

Notícies relacionades

Segons el conseller delegat del Grup Catalana Occident, Hugo Serra, amb la nova marca miraran de transmetre «els valors de confiança, proximitat i professionalitat» que, segons el seu parer, els caracteritzen. El procés de creació de la nova marca, que també ha inclòs investigacions de mercat, s’ha portat a terme amb l’assessorament de l’agència experta en brànding Mucho. La integració de les marques sota el mateix nom culmina un procés que va començar fa anys amb l’aplicació del mateix símbol, així com tipografia pròpia, en totes les companyies; el símbol és la representació d’un encreuament de camins, el de diverses entitats, que han confluït en una història d’èxit. 

La companyia ha rebut aquesta setmana el guardó com a empresa familiar de l’any dins dels premis ‘Empresa de l’Any’ 2022 que atorga EL PERIÓDICO. El grup continua en mans de la família Serra (l’actual conseller delegat és fill del president, Josep Maria Serra) des de fa gairebé 75 anys. Hugo Serra és membre de la tercera generació, és a dir, net del fundador. Aquest any la companyia ha tancat la compra de Mémora, la funerària més important d’Espanya, per 400 milions d’euros, i d’aquesta manera ha augmentat considerablement la seva presència al sector funerari nacional i ha entrat al mercat portuguès.