Inversió de 7 milions

Les obres de la variant de Piera començaran aquest mes de març

Els treballs duraran 18 mesos i permetran alliberar de trànsit l’actual travessia de la carretera B-224, per on circulen 7.300 vehicles al dia

Les obres de la variant de Piera començaran aquest mes de març

Departament de Territori

2
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

Les obres de la variant de Piera (Anoia, Barcelona) començaran aquest mes de març. La construcció de dos quilòmetres pels afores del municipi pretén evitar que uns 6.500 vehicles el travessin cada dia. Amb una inversió de set milions d’euros, els treballs a la carretera B-224 s’allargaran 18 mesos, ha anunciat aquest dilluns el conseller de Territori, Juli Fernàndez.

La B-224 pertany a la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat, discorre entre Vallbona d’Anoia –on connecta amb l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, i uneix altres municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. En funció del tram, registra trànsits entre els 7.000, els 13.000 i els 30.000 vehicles diaris. En el cas de Piera, en passen 7.300 al dia, segons Territori.

La variant tindrà uns dos quilòmetres de longitud i 10 metres d’amplada, arrencarà precisament a l’actual B-224, a l’entrada per l’oest del nucli urbà, i el vorejarà pel nord per anar a buscar l’actual rotonda de la carretera B-231, aprofitant-la fins a tornar a connectar de nou amb la B-224 pel costat est.

A la tardor del 2024

Es preveuen tres connexions amb Piera, pel nord, l’est –que al seu torn connectarà amb la carretera B-231 cap a Esparraguera– i el costat sud. També es construirà una rotonda a nivell i se n’ampliarà una altra de ja existent. Quant a estructures, es projecta un viaducte sobre la riera de Ca n’Aguilera. La nova variant permetrà evitar el pas per l’interior del nucli urbà de Piera dels vehicles que des d’Igualada, Vilafranca del Penedès i Vallbona d’Anoia es dirigeixen cap a Masquefa, Esparreguera i Martorell, així com als polígons industrials que hi ha en aquesta zona.

Territori i l’Ajuntament de Piera han subscrit un conveni segons el qual, una vegada es construeixi la variant, la Generalitat traspassarà al municipi un tram de prop de tres quilòmetres de l’actual B-224 al seu pas pel nucli urbà, ja que acollirà trànsit més local. Segons les previsions del Govern, la nova infraestructura entrarà en servei la tardor de l’any que ve.

Actuacions en tres trams

Notícies relacionades

Tal com ha explicat la Conselleria de Territori en un comunicat, la construcció de la variant de Piera forma part d’un conjunt d’actuacions a l’eix de la B-224 que hi ha en marxa i que es divideixen en tres trams en funció de les seves característiques de traçat, funcionalitat i trànsit: Vallbona d’Anoia – Masquefa; Masquefa – Sant Esteve Sesrovires i Sant Esteve – Martorell. Aquest programa, que inclou actuacions que ja s’han executat i d’altres que s’executaran en els pròxims anys, suma una inversió de 90 milions d’euros.

Segons el conseller Fernàndez, comportaran «una millora integral de tot aquest eix, i aconseguiran una via més segura i més fluida, que ens ajudarà a la competitivitat, la prosperitat i el benestar de la ciutadania».