Balanç de la infraestructura
Port de Tarragona tanca el 2022 amb un 20% d’ingressos més que l’any anterior
Els productes agroalimentaris i la mercaderia en general han empès els tràfics del port per sobre de les 30 milions de tones

Port de Tarragona ha tancat el 2022 amb uns ingressos de gairebé 64 milions d’euros, cosa que representa un 20% més que l’any anterior. Els resultats, que s’han fet públics aquest dilluns, s’han aconseguit ja que la infraestructura s’ha convertit en «porta estratègica de l’entrada de productes agroalimentaris al mercat peninsular», segons la institució. Com ja va passar dies enrere amb Port de Barcelona i els seus responsables, des de les instal·lacions tarragonines han valorat aquestes bones dades ja que s’ha tractat d’un exercici en el qual s’ha hagut de fer front a la guerra d’Ucraïna, l’increment del preu de l’energia i la inflació.
No obstant, els resultats totals de l’any se situen un 5,1% per sota del 2021, si es comparen els tràfics globals marítims i terrestres. El tràfic de cereals, pinsos i farines ha batut el seu «rècord històric» amb 5,95 milions de tones, i ha superat els 5,76 milions del 2019. De fet, els productes agroalimentaris i la mercaderia en general són els que han empès els tràfics de Port de Tarragona per sobre de les 30 milions de tones.
Entre els 10 millors
Aquesta xifra el situa entre els 10 ports amb més volum de mercaderies de l’Estat i els moviments de mercaderia general convencional han suposat el segon millor registre de la seva història amb uns resultats d’1,61 milions de tones.
Quant a resultats econòmics, s’ha registrat un resultat d’explotació (benefici abans d’impostos) de 13,4 milions d’euros, i un ‘cash flow’ de 34,2 milions. L’ebitda ha sigut de 36,95 milions d’euros, l’endeutament s’ha reduït en 5 milions d’euros, s’ha registrat una tresoreria de 52,4 milions d’euros, i s’han invertit 24,1 milions.
També han assenyalat com a reptes «la situació al rerepaís portuari, amb la parada d’activitat del principal client de clúster petroquímic de Tarragona durant dos mesos per realitzar inversions per 100 milions d’euros i els efectes en els rendiments derivats de les negociacions per l’adaptació a la nova normativa reguladora de l’estiba».
Cicle inversor
Notícies relacionadesL’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) ha destacat que aquest any obre l’etapa ‘Rumb #EcoPort2027’, ja que «la solidesa econòmica del port permetrà continuar amb bon ritme el cicle inversor en les infraestructures estratègiques que permetran afrontar amb garanties d’èxit un futur marcat per la sostenibilitat, la transició energètica i la transformació econòmica».
Aquesta nova etapa comptarà amb el contradic de Ponent «com la inversió més emblemàtica de la unió de sostenibilitat i competitivitat», han assegurat.
Saül Garreta Port de Tarragona Logística Raquel Sánchez Jiménez Port de Barcelona Transport marítim Transports Comerç Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures Ports
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Funcionaris El Govern central pacta amb els sindicats treure més places a oposició per facilitar la jubilació parcial dels empleats públics
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear