Moda

Mango polvoritza el seu rècord històric de vendes i guanya 81 milions d’euros el 2022

L’empresa de moda catalana va ingressar 2.688 milions d’euros l’any passat, un 13% més que abans de la pandèmia

Mango polvoritza el seu rècord històric de vendes i guanya 81 milions d’euros el 2022

Quique García / Efe

3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Mango està en el seu millor moment. La companyia catalana ha reprès finalment la dinàmica de recuperació i creixement que mantenia abans de la pandèmia i ha batut el rècord de vendes a què va arribar el 2019. L’empresa va ingressar 2.688 milions d’euros el 2022, el seu millor volum fins ara i una xifra que incrementa en un 20% els números de l’any anterior i en un 13% els d’abans de la pandèmia. «El 2022 ha representat la tornada a la normalitat», ha resumit en la presentació d’aquests resultats el director executiu de Mango, Toni Ruiz, que també ha celebrat que aquest increment de les vendes, entre altres coses, s’hagi traduït en uns guanys de 81 milions d’euros.

Aquests beneficis són, així mateix, els millors en una dècada. I de fet suposen millorar en un 20% els de l’any anterior i multiplicar per quatre les xifres d’abans de la covid. «Hem tancat un any francament bo», ha apuntat, també, la directora financera de Mango, Margarita Salvans, que ha descartat que el creixement dels ingressos es degui exclusivament a l’increment de preus associats a la inflació. «Ha sigut la recuperació de la plena activitat de les botigues físiques, el creixement de l’‘online’, haver fet una gestió relacionada amb els costos... estar atents i tenir plans d’acció preparats ha augmentat la rendibilitat», ha explicat.

De tota manera, l’empresa ha reconegut que els articles Mango han pujat de preu, en part per l’increment de preu de les matèries primeres, però també per haver «reprès alguns atributs diferencials» de la seva proposta: disseny propi i innovació.

«Les circumstàncies eren adverses i per això estem tan satisfets amb els resultats rècord que hem aconseguit», ha coincidit el director global de ‘retail’, Cesar de Vicente, amb relació sobretot al cessament d’operacions a Rússia, que els ha suposat un impacte aproximat de 20 milions d’euros. En aquest mercat queden, de tota manera, 90 franquícies Mango.

Aposta per la botiga física

Una de les claus d’aquest creixement ha sigut apostar amb força per les vendes en botiga física, «capitalitzant», ha dit Ruiz, la recuperació de l’activitat després de la pandèmia. Aquest canal ha suposat més del 60% de les vendes i ha concentrat bona part de l’estratègia de creixement de l’empresa: en total, l’any passat Mango va obrir 119 noves botigues, entre les quals, l’establiment de la cinquena avinguda de Nova York. De cara als pròxims anys, la companyia manté aquesta aposta per l’obertura de botigues: almenys una trentena als Estats Units, 20 al Canadà, i 35 a l’Índia, per exemple.

Notícies relacionades

Quant al canal ‘online’, el volum de vendes continua sense situar-se en els 1.000 milions d’euros que es plantejaven com a objectiu fa un any (es queda en els 960 milions), però ja suposa un 36% de les vendes totals. «La nostra quota de mercat és superior a la mitjana del sector», ha afirmat de Vicente, que ha apuntat també que preveuen arribar el 2023 a 20 nous països per aquesta via.

En total, Mango ha invertit aquest any 107 milions d’euros (més del doble que l’any anterior) tant en l’obertura de noves botigues com en tecnologia, logística i instal·lacions. Per exemple, la companyia preveu posar en marxa al llarg d’aquest primer semestre el renovat centre de distribució de Lliçà d’Amunt (Barcelona). I continuar invertint en aquesta línia. «Les xifres d’inversió dels pròxims anys volem que siguin molt rellevants», ha assegurat Ruiz, que s’ha confessat esperançat de superar el 2023 els 3.000 milions d’euros de facturació. «Estem consolidant molts temes a molts nivells i obrint moltes botigues, les perspectives són bones», ha conclòs.