Petició al Govern
La Cambra demana que les inversions en el corredor atlàntic no afectin les del mediterrani
L’entitat reclama a l’executiu espanyol que impulsi noves actuacions per resoldre a temps els futurs colls d’ampolla ferroviaris

La Cambra de Comerç de Barcelona ha reclamat aquest dimarts al Govern que la seva decisió d’invertir 16.000 milions d’euros en el corredor atlàntic no afecti la planificació, que segons el seu parer ha de ser «urgent», de noves inversions en el corredor mediterrani, en especial en la línia de mercaderies.
En un comunicat, l’entitat ha instat l’executiu espanyol a no «desplaçar» els esforços que es mereix el corredor mediterrani i a prioritzar-lo, tot i que considera també important l’atlàntic. Segons la seva opinió, són necessàries noves actuacions per «anticipar» i «resoldre a temps» futurs colls d’ampolla al corredor mediterrani, amb èmfasi especial en el transport de mercaderies.
Separada de l’alta velocitat
També reclama que «es recuperi l’esperit» de la taula estratègica del corredor mediterrani, impulsada per la Generalitat, i que es prioritzi la construcció d’una plataforma pròpia d’ample internacional per al transport de mercaderies al llarg del corredor, separada de la línia d’alta velocitat.
Notícies relacionadesLa Cambra ha advertit de possibles colls d’ampolla a Sant Vicenç de Calders-Martorell, Mollet-Sant Celoni, l’entorn metropolità de Tarragona, el seu port i el clúster petroquímic, i els voltants de Figueres i Girona.
La línia de Portbou, clau
A més, han assegurat, la línia convencional cap a Portbou és una «peça clau» en les connexions ferroviàries transfrontereres entre Espanya i França, forma part del corredor mediterrani a la xarxa TEN-T. La transformació a ample internacional d’aquesta línia resulta imprescindible per garantir en aquest àmbit del corredor les condicions d’interoperabilitat, garantia d’itineraris, disponibilitat i flexibilitat de serveis exigides per Brussel·les.
Logística Raquel Sánchez Jiménez Transport públic Transport marítim Transports Comerç Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- ¿Un altre gol de Laporta?
- Ajuts socials Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- BCN detecta un frau amb les entrades gratis al parc Güell dels veïns
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Ficció en català Les apostes de 3Cat de sèries i pel·lícules per al 2025: d’un ‘thriller’ de David Verdaguer a Mario Casas parlant en català
- Drets socials El Govern reobre l’expedient del veí de Gavà que feia 18 anys que esperava l’ajuda a la dependència
- Governança corporativa Yolanda Díaz inicia la seva reforma per col·locar els sindicats en els consells d’administració de les empreses