Alimentació
Borges augmenta el seu volum de negoci fins als 700 milions i posa en marxa un pla per continuar creixent
L’empresa agroalimentària invertirà 108 milions en actius industrials i màrqueting en els pròxims tres anys i es proposa facturar 1.000 milions el 2028
Any de creixement des de pràcticament qualsevol òptica i nova etapa en un horitzó molt pròxim. L’empresa agroalimentària catalana Borges tanca l’exercici fiscal que, en el seu cas, s’allarga fins a maig del 2022, amb increment d’ingressos, beneficis i tones venudes. Van ser, segons les dades presentades aquest dimecres, més de 360.000 tones de producte comercialitzades, una quantitat que es va traduir en una facturació de 701 milions d’euros (un 25,6% més que en l’exercici anterior) i 27,5 milions d’euros de guanys nets, gairebé un 8% més que l’any abans.
Aquests volums, que encara queden per sota de les xifres rècord del 2018 i que encara no reflecteixen del tot l’impacte dels mesos en què més s’ha disparat la inflació, han servit a l’empresa precisament per capejar un temporal que, en canvi, sí que creuen que incidirà en la seva radiografia econòmica de l’exercici 2022-2023. «La complexitat del període a causa de l’alt impacte de costos no traslladats en gran part al consumidor impactaran inevitablement en els resultats d’aquest exercici en curs», confessa, en el comunicat que resumeix els resultats financers, el president executiu i conseller delegat de la companyia, David Prats.
En qualsevol cas, això no altera els plans d’aquesta empresa productora d’olis, vinagres i fruita seca, que celebra aquest any el seu 125è aniversari. Estrena, després d’una inversió de 5 milions d’euros, el Mas de Colom com a nova seu institucional a Tàrrega (Urgell) i posa en marxa un nou pla de creixement. L’estratègia és invertir 108 milions d’euros en els pròxims tres anys en actius industrials i en màrqueting (un paquet que inclou 30 milions d’euros en millorar l’eficiència energètica dels seus centres productius) i arribar de cara al 2028 a un volum de negoci que superi els 1.000 milions d’euros.
Expansió internacional
Notícies relacionades«L’ambició del grup, en el termini de cinc anys, és superar els 1.000 milions d’euros de facturació, doblar resultats i sobrepassar la venda de 100.000 tones de productes amb marca pròpia sense oblidar l’aposta per la proactivitat en el creixement inorgànic», exposa la companyia al comunicat. A més, l’empresa està estudiant la possibilitat de «continuar expandint la seva presència internacional» fent-se una lloc a l’Àfrica.
A l’exercici fiscal que va de maig del 2021 a maig del 2022, un 65% dels ingressos de Borges han vingut de vendes al mercat internacional, amb França, els Estats Units, el Brasil i l’Índia al capdavant. En aquest sentit, aproximadament el 40% del producte venut en total són farines i la resta es distribueix entre olis de llavor, oli d’oliva, fruita seca i vinagres, olives, pastes, salses i confitats.
- CIÈNCIA Trobat el cadàver d’una cria de mamut en un estat sense precedents
- Un titular vingut a menys El trist Nadal de Frenkie de Jong
- A CATALUNYA La grip entra en fase epidèmica amb 743 casos per 100.000 habitants
- Valentí Fuster: "Soc cardiòleg, però em costa entendre la perfecció del cor"
- Tradicions i gènere Les dones carreguen encara amb el pes de les festes de Nadal