La nova era de Seat

Cupra presenta a Berlín el nou Tavascan, el seu primer SUV 100% elèctric

La marca espanyola estrenarà el 2024 el nou model ‘made in China’ amb una gamma de tres versions de motor i una autonomia de més de 540 quilòmetres

Cupra presenta a Berlín el nou Tavascan, el seu primer SUV 100% elèctric
3
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

«Un cotxe per somiar». Així defineix Wayne Griffiths el nou Cupra Tavascan. El president de la companyia espanyola ha presentat aquesta tarda a Berlin el primer SUV 100% elèctric de la marca Cupra, coincidint amb la celebració aquest cap de setmana de la carrera de la Fórmula E (monoplaces elèctrics) a la capital alemanya. Tenint en compte que el segment SUV continua sent el que més creix en el mercat, Cupra aposta per aquest model oferint tres variants de motorització amb 250, 210 i 140 KW (340, 210 i 188 CV) i una autonomia entre càrregues de 540 quilòmetres.

Amb l’electrificació accelerant des de la pandèmia, la marca de Seat S.A. ha confiat la producció del nou Tavascan (nom en homenatge a la població del Pallars) a la planta del grup Volkswagen a Anhui (Xina), on serà el primer model que sortirà de la nova fàbrica destinada a la producció de cotxes elèctrics de mida gran. «Està dissenyat a Barcelona i el fet de produir-lo a Anhui és per aprofitar la xarxa de producció del grup Volkswagen», reconeix Griffiths.

La millor arrencada

L’esdeveniment celebrat a Berlín, sota el nom d’Exponential Impulse (el primer esdeveniment Impulse va arribar el juliol del 2022 a Sitges), suposa un punt d’inflexió que marca la consolidació de la marca dins de l’estructura de la companyia. A més del nou Tavascan, Cupra va mostrar el Dark Rebel, un prototip virtual que en el millor dels casos podria acabar donant vida al nou Cupra Veloz (encara per definir). Des de la marca defineixen aquest exercici de disseny més com a provocació que com a predicció.

Cupra ha desenvolupat una de les seves millors arrencades d’any en aquest 2023, amb 46.500 vehicles venuts en només tres mesos (un 80% més que l’any passat), creixent gairebé amb el mateix nombre de vendes de vehicles elèctrics que Porsche. Amb més de 20.000 cotxes venuts al març, Cupra presenta el millor mes de la seva història.

La marca espanyola és la que més creix a Europa, i el model Formentor n’és l’estrella. De cara al 2023, la marca té la intenció de doblar les vendes del seu model Born, el seu primer cotxe elèctric, que la setmana vinent s’estrenarà al mercat australià (on Cupra va entrar l’any passat amb el Formentor).

Arriba el 2024

L’estrella de l’esdeveniment de Berlín, el nou Cupra Tavascan, arribarà el mercat el 2024 i ho farà oferint un dels dissenys més inspiracionals de la marca. Fa 4,64 metres de llarg, 1,86 d’ample i 1,59 d’alt, i ofereix un intereix de 2,76 metres. Destaca per un frontal en el qual el logo de la marca apareix il·luminat i fars Matrix Led de tres triangles. En la part posterior destaquen uns grups òptics tallats, també amb il·luminació de banda a banda. En aquest sentit val la pena destacar que aquestes òptiques estan elaborades per una empresa catalana, Microrelleus, l’única d’Europa amb una fresadora làser de tal precisió que permet tallar triangles amb la mateixa precisió utilitzada en la cirurgia ocular. Cupra no és l’única marca de cotxes que acudeix a ells.

Notícies relacionades

Per dins destaca per la tecnologia embarcada, amb un espai interior orientat al conductor. Una espècie d’espina dorsal al centre sosté tot el conjunt del tablier. Comptarà amb seients esportius (amb ventilador incorporat). La pantalla central tàctil és de 15 polzades i millora en disseny i practicitat a què actualment equipen la resta de models de la marca, proporcionant connectivitat total gràcies a la seva interfície HMI.

El model es va mostrar per primera vegada com a prototip el 2019 al saló de Frankfurt i suposa la confirmació de l’aposta elèctrica de Cupra. El Tavascan aterrarà poc després que ho faci un altre model de Cupra, el Terramar (híbrid endollable), que es fabrica a Hongria. Amb això, la gamma de Cupra començarà a electrificar-se al 100% (ara encara queda el Cupra Ateca sense electrifcar) i obrirà la porta a la conversió en marca només elèctrica el 2030. En el pròxim Automobile Barcelona (de l’11 al 21 de maig), Cupra revelarà el nom de la seva joia 100% elèctrica de Martorell, l’UrbanRebel que es dirà Raval (com ja anuncia la cantant Rosalía en el seu vídeo comercial).

Temes:

Seat