Termini incomplert
Govern i Generalitat acosten posicions però no tanquen el conveni de la B-40
El Govern i la Generalitat encarrilen el conveni per executar la B-40
¿Per què puja tant l’atur si es destrueix tan poca ocupació? Les claus de l’EPA
La nova reunió entre el Govern i la Generalitat per acordar els termes del conveni de la B-40 ha acabat aquest dijous sense acord. Malgrat que suposadament cada vegada estan més a prop de firmar, encara perfilen els «aspectes tècnics i jurídics», en paraules de les dues parts, que es refereixen a com dibuixar i com pagar el tram entre Terrassa i Sabadell (Vallès Occidental).
Representants de Presidència, encapçalats per la secretària general, Núria Cuenca, i de Territori, amb el secretari general, Joan Jaume Oms, i el sectorial, Marc Sanglas, han tornat a la seu de Nous Ministeris, on hi ha el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, per acostar posicions en una qüestió que ha provocat diverses topades entre els governs.
«Estem en els detalls»
«Hem continuat avançant i espero i confio a arribar a un acord», ha assegurat el secretari d’Estat de Transports, David Lucas, després d’una trobada de més d’una hora i mitja. «Hem tornat a constatar que hi ha voluntat per arribar a un acord. Estem en els detalls. Totes les diferències són salvables», ha interpretat Núria Cuenca.
Des del Govern, amb el conseller Juli Fernàndezen contra del projecte, s’ha insistit que l’acord ha d’incloure una via de finançament alternatiu a la disposició addicional tercera i, a més, que no sigui una via d’alta capacitat, sinó una «ronda». Tant Lucas com Cuenca han confirmat que en això sí que hi ha fumata blanca i el recorregut es pagarà amb fons dels pressupostos generals de l’Estat.
Proximitat electoral
Els dos equips es van reunir per primera vegada el 17 d’abril a Madrid. Abans simplement s’havien creuat correus electrònics, malgrat que el límit en el calendari que s’havien autoimposat ERC i PSC en la firma de l’acord de pressupostos era el primer trimestre, que es va esgotar el 30 de març. Les dues parts van sortir satisfetes de la trobada, perquè el ministeri va acceptar buscar en el seu propi pressupost els aproximadament 200 milions d’euros que costaran els sis quilòmetres de la B-40.
Després d’aquest dia, el ministeri de Raquel Sánchez va enviar per escrit una primera proposta el divendres 21 d’abril, que aquest dijous han debatut cara a cara. De moment no hi ha data per a una nova trobada entre les dues administracions i simplement s’han emplaçat a intercanviar-se més documentació. Amb tot, la cada vegada més pròxima cita electoral del 28 de maig complica les negociacions.
Marc Sanglas Conselleria de Territori Juli Fernàndez Terrassa Sabadell Autovía Carreteres Autopistes Castellar del Vallès Cotxes Govern ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pressupostos Generalitat de Catalunya Transports PSC PSC Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia
- Trapero aposta per un increment dels Mossos per rebaixar el crim