Laboral
Les manifestacions de l’1 de maig a Barcelona i Madrid el 2023

Manifestació del Primer de Maig a Barcelona
L’1 de maig és el dia de commemoració principal a escala mundial del moviment obrer. En general es considera l’origen de les protestes en què es reivindicava l’estàndard de jornada laboral diària de vuit hores, reconegut des d’aleshores. Per al primer de maig del 2023 s’han convocat manifestacions a totes les ciutats espanyoles. A continuació les convocatòries sindicals a Barcelona i altres poblacions catalanes.
CGT
Convoca concentració a Barcelona a les onze del matí a Jardinets de Gràcia. El lema triat és ‘Contra l’asfixiant pujada dels preus’. Per al sindicat, la situació actual està marcada pels baixos salaris en un context de pujada dels preus i pèrdua alarmant de poder adquisitiu dels treballadors. A més aquesta pujada dels preus s’ha acarnissat especialment amb la vivenda i amb els subministraments energètics. CGT insta que s’impulsi la reducció de la jornada laboral i el repartiment del treball, amb un repartiment just dels beneficis empresarials.
CCOO i UGT
Convoquen concentració a Barcelona a les 11.30h a la Ronda de Sant Pere. El lema escollit per CCOO és ‘Amb les coses de menjar no s’hi juga’. També s’han previst manifestacions en altres poblacions catalanes: Tarragona, 12 h, plaça Imperial Tàrraco; Girona, 12 h, plaça de la Independència; Lleida, 12 h, plaça del Treball; Terrassa, 11 h, plaça de Lluís Companys; Tortosa, 11.45 h, CAP El Temple; Igualada, 11.30 h; passeig de Mossèn Jacint Verdaguer / carrer de Sant Magí. El lema sindical d’UGT per a aquest primer de maig del 2023 és ‘Pujar salaris, baixar preus i repartir beneficis’
A Madrid, CCOO i UGT han convocat la manifestació a Gran Via cantonada amb el carrer d’Alcalá fins a la plaça d’Espanya a partir de les 12 h.
Intersindical-CSC
Notícies relacionadesConvocatòria a Barcelona a les 12 h a la plaça de Tetuan. La Intersindical ha previst actes paral·lels, com un dinar a 10 euros per persona.
Taula Sindical de Catalunya (TSC)
La Taula sindical de Catalunya, TSC, que agrupa CGT, CNT, COBAS, COS, IAC, SO, ha organitzat una convocatòria el primer de maig a la Rambla del Raval de Barcelona a la tarda, a les 18 h. Volen denunciar la precarització dels serveis públics, les privatitzacions, l’increment del pressupost militar, l’explotació dels immigrants, que no s’hagi derogat la llei mordassa...
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV
- Ganga Dolça Una porció de ‘cheesecake’ a 99 cèntims