A set quilòmetres
La C-31 renova l’asfalt entre Sant Adrià de Besòs i Montgat per mitigar el soroll
La crisi climàtica posa en risc 24 carreteres i vies de tren a Catalunya
La Generalitat vol obligar els ‘e-commerce’ a tenir punts de recollida de paquets

L’autopista C-31 afronta a partir d’aquest dimarts uns treballs de renovació de l’asfalt en un tram de set quilòmetres que ha de servir per mitigar el soroll d’aquesta via freqüentada. Les obres, que es faran durant la nit, afecten el recorregut entre Sant Adrià de Besòs (Barcelonès) i Montgat (Maresme).
Segons ha explicat el Departament de Territori, les tasques de millora inclouran un tractament pioner per reduir el soroll i contribuir a la millora de la qualitat de l’aire. Amb un pressupost de 4,3 milions d’euros i un termini d’execució de tres mesos, es tracta del primer pas del Programa de Ferms Sostenibles del Govern, «que aplica criteris d’innovació tècnica i tecnològica i de sostenibilitat a les actuacions de millora del ferm, a més d’afavorir la comoditat en la conducció i la seguretat viària», asseguren.
Capacitat fonoreductora
El ferm que s’estendrà té una porositat que li proporciona capacitat fonoreductora, per mitigar el soroll causat per la fricció dels vehicles quan circulen, i se li aplicarà un tractament fotocatalític, per captar els òxids de nitrogen de l’ambient i millorar, així, la qualitat de l’aire en aquest entorn.
Abans d’aplicar el nou paviment, es portarà a terme una reparació dels punts de la calçada amb més desgast i una regularització de la superfície. D’altra banda, l’obra de millora del paviment es complementarà amb les tasques de senyalització vertical i horitzontal, la restitució de juntes de dilatació a les estructures i la renovació de barreres de seguretat metàl·liques.
Bus VAO sense limitacions
Al llarg de l’execució dels treballs en sentit Barcelona, majoritàriament en horari nocturn, el carril bus VAO existent podrà ser utilitzat per tots els usuaris sense limitacions.
Els treballs al paviment es faran entre les 22.00 hores i les 6.00 hores en sentit Mataró, i en sentit Barcelona, de 22.00 hores a 5.30 hores. Es treballarà totes les matinades excepte la de divendres i la de dissabte. Les tasques ocuparan un o dos carrils de circulació, en funció de les necessitats de l’obra. La resta de treballs s’executaran en horari diürn, de dilluns a dijous entre les 10.00 hores i les 17.00 hores, i els divendres, fins a les 14.00 hores.
Les queixes per les molèsties d’aquesta autopista freqüentada són habituals entre les persones que viuen als voltants. De fet, entitats veïnals de Badalona reclamen que se soterri per evitar-les.
Conselleria de Territori Juli Fernàndez Badalona Barcelona Autovía sostenibilitat Carreteres Autopistes Sant Adrià de Besòs Obra pública Infraestructures
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet