Saló de l’automòbil
Automobile Barcelona augmenta el nombre de marques expositores amb l’arribada de fabricants xinesos
Fira de Barcelona organitza una nova edició del saló de l’automòbil que aquest any inclou les motos i que comptarà amb 31 fabricants i 14 estrenes internacionals.
Evangelitzar amb l’electrificació ja és una norma en el sector de l’automòbil, i la millor mostra la tindrem del 13 al 21 de maig (11 al 14 de maig per a la moto) al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona amb la celebració de la 42a edició de l’Automobile Barcelona. Sota el lema ‘Electritzant’, la cita internacional més important del sud d’Europa torna a la càrrega (i ja són 104 anys) i ho fa amb més marques que en l’anterior edició gràcies al creixement de la presència de marques xineses i la confiança dels fabricants tradicionals agrupats sota el paraigua d’Anfac (associació de fabricants a Espanya). La mostra s’ha presentat avui a Barcelona.
Automobile Barcelona tindrà aquest any un total de 14 estrenes, de les quals tres representen primícies mundials. La mostra, que ocuparà els palaus 1, 8 i 7 del recinte firal a més de l’avinguda Maria Cristina, Rius i Taulet i la plaça de l’Univers, incorpora novament al seu catàleg d’oferta la presència de les motos (palau 7). Tot això forma un conjunt que té a l’electrificació i la mobilitat com a principals arguments.
Aquest any es presenten 31 marques (el 2021, última edició al ser una mostra de caràcter biennal, n’hi va haver 22), fet que suposa un impuls a la mostra en un moment en què els salons apareixen qüestionats en molts aspectes. Malgrat això, Barcelona es manté fidel a la tradició i prepara per a aquest any un gran nombre d’activitats pensades per al públic, principal protagonista més enllà de les novetats. Aiways, Baltasar, BYD, Cenntro, Cupra, Dàcia, DFSK, DR, Ebre, EVO, Hyundai, ICKX, Kia, Lexus, Ligier, Maxus, Mazda, Mercedes-Benz, Micro-Lli, Mitsubishi, Nissan, Renault, Seat, Sportequipe, SsangYong, Subaru, Suzuki, SWM, Tesla, Volvo i XEV formen la plantilla d’automòbils que inundaran d’il·lusió la moqueta de Fira de Barcelona.
L’auge de la Xina
Les absències d’algunes marques díscoles (Anfac i la Fira han mirat que hi fossin totes), en especial algunes del grup Volkswagen, el grup Stellantis i BMW, no entelen una mostra que viurà l’estrena de marques xineses al nostre país. El creixement de les marques asiàtiques és ja una realitat i a més de l’impuls de gegants consolidats com Hyundai i Kia, els fabricants xinesos ja estan començant a marcar el ritme. Entre els 10 cotxes més venuts a Espanya ja hi ha models xinesos i, entre els elèctrics (amb una Espanya encara en bolquers amb un 4,49% del mercat) destaquen ja les propostes de MG (l’MG4, elèctric més venut el mes passat a Espanya), BYD, Maxus, Aiways i Lynk&Co (el 01 va ser model endollable més venut a l’abril al nostre país), entre d’altres.
Un dels estands més grans el tindrà la firma BYD (Build Your Dreams) que ve a Barcelona amb tot el seu arsenal d’estrenes (una gamma de cinc models incloent-hi les seves dues primícies, el Seal i el Dolphin). S’hi sumen les estrenes del Cupra Tavascán i l’Ebro EcoPower i el Mercedes-Benz Clase E, presentats per primera vegada en un saló a nivell mundial. Entre les altres primícies la gamma Dacia Extreme, el Hyundai Kona, el Mazda MX30 REV, el Mercedes Benz EQE SUV, el Microlino elèctric del Grup Astara, el Silence S04, els nous Renault Clio i Espace i el XEV Yoyo.
Tornen les motos
Com comentem, les motos també tindran el seu paper durant el primer cap de setmana del saló (de l’11 al 14 de maig) sota el paraigua de MotOh! Barcelona La mostra dedicada a les dues rodes se celebrarà al Palau 7 i comptarà amb més de 40 expositors, entre els quals Benelli, BMW Motorad, CFQuads, Evoke, Harley Davidson, Indian, Joyor, Kawasaki, Keeway, Loncin Quads, Macbor, MBP, MH, MITT, Niu, QJ, Ray, Sunra, Sym, Yamaha i Zero Motorcycles.
El saló també comptarà amb diverses zones d’activitats, entre les quals destaca l’espai ‘e-Motorsport Show’ amb demostracions de models de competició elèctrics. I per reforçar aquest missatge d’‘Electritzant’, tota la indústria del sector que gira al voltant del vehicle elèctric i connectat també estarà present a Montjuïc, amb empreses com Acciona Silence, Astara Move, Autobank, Seat Mo, Verge, Yadea i Wallbox.
Paral·lelament es podran provar els vehicles exposats al saló, a més de comptar novament amb una important oferta comercial que els fabricants realitzaran per a tots els visitants que assisteixin aquest any a la mostra.
Seguir al peu del canó
Notícies relacionadesEl president d’Automobile Barcelona, Enrique Lacalle, ha destacat en la presentació d’avui la importància d’organitzar el certamen en un context de transformació del sector i ha assegurat que «Barcelona serà un any més capital del motor i el saló, que continua obrint quan altres tanquen, torna a demostrar un any més perquè és un referent a nivell mundial». «Som un esdeveniment amb més de 100 anys d’història que mai llancem la tovallola en suport al sector, i preparem una edició que serà un gran aparador que acostarà el públic als models més avançats i serà de nou la gran festa del motor», ha afegit Lacalle.
El director general d’Anfac, José López-Tafall, va valorar la importància d’aquest esdeveniment: «comptar a Espanya i a Barcelona amb una nova edició de l’Automobile ha de ser objecte de celebració. En aquest moment tan crucial que el canvi cap a la mobilitat de baixes i zero emissions és una qüestió que definirà les nostres ciutats, cal que el ciutadà conegui de primera mà l’àmplia oferta de vehicles electrificats que les marques d’automoció posen a la seva disposició. L’electrificació és la principal aposta cap a les zero emissions, ara és el moment que el ciutadà conegui i aprofiti els seus avantatges».
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia