Primer de Maig
Això és el que opina Niño Becerra del valor del treball: «Cada vegada menys»
Última hora de les mobilitzacions de l’1 de maig, en directe
Frases per celebrar l’1 de maig
El catedràtic d’Economia Santiago Niño Becerra s’ha guanyat l’interès popular amb les seves teories, moltes vegades xocants, sobre la situació de temes econòmics clau. L’economista ha centrat últimament bona part de les seves reflexions sobre la productivitat i l’evolució del mercat laboral. I no sempre en té una visió optimista.
L’últim tuit de Niño Becerra és d’aquest 1 de maig, que ha generat una curiosa teoria sobre el valor del treball.
«Avui, excepte al Regne Unit, EUA, Austràlia, Canadà i algun altre territori més, es commemora el 137è aniversari de les protestes obreres que tres dies després van desembocar en la revolta de Haymqrket Square, a Chicago», recorda el catedràtic.
Notícies relacionadesNiño Becerra explica que la causa d’aquelles revoltes era «reclamar la jornada laboral de vuit hores. Les coses han canviat molt en aquests 137 anys, però n’hi ha una que és igual que ahir», afirma.
El treball val cada vegada menys
«Llavors el treball era imprescindible per generar PIB, però cada unitat de treball valia molt poc. Avui el treball cada vegada és menys necessari per generar PIB. De fet, ja és possible generar PIB amb zero unitats de factor treball, de manera que el preu de la major part de les unitats de treball tendeix a valer cada vegada menys. I es pot continuar celebrant l’1 de maig sense problemes. D’això se’n diu mantenir les tradicions», sentencia Niño Becerra.
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- El temporal porta al límit la costa i el cabal dels rius a Girona i BCN
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Dues falsedats flagrants
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
