Saló de l’automòbil
EL PERIÓDICO entrega els premis Automobile Barcelona
El saló internacional de l’automòbil de Barcelona obre dissabte les seves portes al públic i com a acte inaugural s’han entregat els premis que, des d’Automobile BCN i EL PERIÓDICO, busquen reconèixer la tasca de fabricants i empreses en el desenvolupament del sector

Barcelona sempre ha sigut una ciutat oberta al món de l’automòbil i el progrés. Moltes empreses i fabricants s’han vinculat des de fa més de 100 anys a la mostra i, des de fa 14 edicions el saló ha volgut mostrar el seu agraïment als que sempre han estat al costat de la mobilitat i d’un sector estratègic com és el de l’automoció.
Des del 2017, EL PERIÓDICO i Automobile Barcelona entreguen conjuntament aquests premis, buscant reconèixer aquestes empreses i persones garants del progrés. En aquesta edició, la número 14, desenvolupada sota el patrocini de Ford Romacar, els guardonats han mostrat la millor cara d’un sector en plena transformació industrial.
S’han premiat cinc categories. La primera, ‘Be The One’, reconeix la trajectòria comercial del millor model de cotxe venut a Espanya el 2022. El Hyundai Tucson va aconseguir ser el ‘top vendes’ amb 21.985 unitats. Va recollir el premi de mans del director d’EL PERIÓDICO, Albert Sáez, el seu director general Leopoldo Satrústegui.
La categoria ‘Be Charge’, que premia la visibilitat industrial relacionada amb l’electrificació va anar a parar a mans del HUB d’Electromobilitat, i va recollir el trofeu de mans del director general d’EL PERIÓDICO, Félix Noguera, el seu responsable Joan Orús.
El ‘Be Connected’ va anar a parar a mans de la marca xinesa BYD pel seu desenvolupament en matèria de connectivitat i electrificació. El seu responsable europeu de producte, Pere Brugal, va recollir el guardó de mans de Xavier Pérez, director de motor de Prensa Ibérica.
A ‘Be Green’ el director general de Renault España, Sebastian Guigues, va agrair el premi pel treball de la companyia en l’electrificació. Va recollir el guardó de mans de la directora de màrqueting d’EL PERIÓDICO, Anna Doménech.
Notícies relacionadesLucas Casasnovas, director de SeatMO, va ser l’encarregat de recollir el premi ‘Be Mobility’ per la tasca de la marca de Seat en el desenvolupament de la micromobilitat. El premi li va entregar el president de l’Automobile Barcelona, Enrique Lacalle.
Finalment, el premi a la Trajectòria Professional, va ser per a José Vicente de los Mozos (que no va poder acudir a l’entrega i el trofeu del qual va recollir Jesús Presa), impulsor des d’Anfac de l’Automobile Barcelona i de la indústria de l’automoció a Espanya.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors