Transport aeri
Vueling preveu assolir aquest estiu el mateix nivell d’operativa que abans de la covid
Vueling va transportar a Espanya un de cada tres passatgers el 2022
Vueling accepta i pagarà la multa per exigir talons, maquillatge i rímel a les seves hostesses

Vueling deixa enrere la pandèmia. L’aerolínia del grup IAG preveu sumar aquest estiu 241 rutes amb origen o destí a Espanya, 154 d’aquestes, a destinacions internacionals, i preveu «els mateixos nivells d’operativa del 2019». D’aquesta manera, la companyia ofereix 53 rutes noves respecte a l’estiu del 2019 i 22 són noves respecte al 2022. A més, 9 d’aquestes connexions es comercialitzen per primera vegada aquest estiu.
En la temporada d’estiu l’aerolínia opera una mitjana de 700 vols diaris en tota la seva xarxa, i d’aquests el 60% són a l’aeroport de Barcelona, on l’aerolínia és líder amb un 42% de la quota de mercat. La companyia mantindrà la capacitat del 2019 a l’estiu i el creixement anual del 9% ve donat per l’estratègia de transformació vinculada a la desestacionalització de la seva oferta i l’increment en la utilització de la seva flota. Un exemple d’això són les destinacions a les quals ara es pot viatjar en temporada d’hivern i també a l’estiu, com el Caire o Amman.
Al seu torn, Barcelona recupera la seva connexió amb Tolosa, amb quatre freqüències setmanals (els dimarts, dijous, dissabtes i diumenges). Vueling comptarà amb 95 rutes aquest estiu des de Barcelona, 72 d’aquestes, a destinacions internacionals com Amsterdam, Roma o Londres-Gatwick, i reforça freqüències a Eivissa, Palma de Mallorca, Menorca o Sevilla, entre d’altres.
Un de cada dos a Bilbao
A Bilbao, on Vueling manté el seu lideratge i mercat, en el qual transporta un de cada dos passatgers, ofereix 33 rutes, 16 d’aquestes, internacionals, i concentra gran part de les noves connexions, vuit del total de les nou noves rutes; recupera les destinacions internacionals, com Roma Fiumicino i Florència, i estrena les rutes a Brussel·les, Marràqueix, Faro, Hamburg, Praga i Zuric.
A les Balears l’aerolínia opera per a la temporada d’estiu 42 rutes (a Eivissa 13, a Menorca 7 i a Mallorca 22), 18 d’aquestes, internacionals, amb reforços a Roma o París-Orly, entre d’altres.
Respecte a les illes Canàries, disposa aquest estiu de 42 rutes (a Fuerteventura 6, a Gran Canària 12, a Lanzarote 9, a La Palma 2 i a Tenerife 13), 8 d’aquestes, internacionals, com París-Charles de Gaulle o Londres-Gatwick.
Notícies relacionadesA Sevilla, amb 13 rutes i tres d’aquestes internacionals, Vueling estrena la connexió Sevilla-Brussel·les amb quatre freqüències setmanals, els dilluns, dimarts, dimecres i dissabtes.
Vueling es va situar el 2022 com la segona aerolínia ‘low cost’ més puntual d’Europa i va revalidar la posició el mes de febrer del 2023 amb un índex de puntualitat del 86,3% en els seus gairebé 14.000 vols, segons el rànquing que elabora Cirium.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- Apunt Equip pet...¡¿Com?!
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Delinqüència digital Creixen les «estafes híbrides»: l’engany que combina el món virtual i el físic
- Tipus d’interès L’eurozona es blinda: el BCE abaixa tipus al 2,25% en resposta a l’ofensiva de Trump
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho